Linki do ciekawych stron

Nowa roadmapa w pełni dostępna!

W zeszłą środę wspomniałem o tym, że na githubie YYG pojawiła się lista feature requestów które będą wrzucane w kolejnych wersjach GM, tymczasem dziś YYG postanowiło przygotować bardziej oficjalny widok, z podziałem na wersje miesięczne w których dane funkcjonalności zostaną wprowadzone.

github.com/orgs/YoYoGames/projects/13/views/1

Z ciekawostek, w wersji 2023.6 która wyjdzie w tym tygodniu mamy opcję odpalania z obecnej gry innej gry ( game_change() ). Natomiast najciekawiej zapowiada się wydanie sierpniowe, które zawiera:

- asystent AI
- rozszerzone narzędzia do debugowania
- id jako referencje, zamiast kolejnych liczb naturalnych (część 1, ds_xxx)
- kolizje na tilemapach
- otwieranie zasobów w zewnętrznych edytorach (powrót funkcjonalności sprzed GMS2)
- lepszy ekran wyboru templatek z gotowymi grami
- zaktualizowany manual
- zgłaszanie bugów prosto z IDE, zamiast przez stronę YYG

W związku z pracami nad nowym runtime oraz prawdopodobną betą nowego edytora kodu, wydanie wrześniowe zostanie przeskoczone i kolejne dostaniemy dopiero w październiku. Bardzo prawdopodobne jest, że wtedy ruszy też otwarta beta nowego runtime, gdyż wg. zapowiedzi miało się to stać w Q3 2023. Tutaj czekają nas:

- referencje zamiast id jako liczby naturalne (część 2, assety z drzewka)
- manager pakietów
- nowe funkcje dla vertex bufferów
- okno właściwości sekwencji
- kolejne nowości dla audio FX

I raptem miesiąc później, w listopadzie:
- panele Flex
- layer GUI
- zasób tekstowy w roomach
- lepszy proces aktualizacji IDE (czyżby bez instalatora?)

Niestety, na liście miesięcznej nie ma prefabów, które wymagane są do dodania systemu UI, ale wynika to raczej z tego, że będą one dostępne w wersjach beta do czasu wyeliminowania wszelkich problemów i ewentualnych poprawek UX po naszych opiniach (podobnie z edytorem kodu). Bardzo więc możliwe, że niektóre rzeczy trafią do wspomnianych wydań nawet jeśli na razie nie są na liście.

Przypomnę, całą listę (wszystko na rok 2024 jest na razie jako "Future Release") znajdziecie tutaj:

github.com/orgs/YoYoGames/projects/13/views/1

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 201 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?