Linki do ciekawych stron

Bardzo duża lista nowości GM na nowej roadmapie

Pisałem tydzień temu o nowym sposobie zgłaszania Feature Requestów do GameMakera, bezpośrednio na githubie, gdzie inni mogą zagłosować na nasz pomysł, a YYG go oceni i zatwierdzi lub odrzuci.

Na tej liście pojawiły się dziś rzeczy, które zawitają do GM w najbliższych miesiącach, w tym całkiem sporo również dla obecnego runtime a nie jedynie dla nowego. Przy okazji - są plany, aby nowy runtime trafił do otwartej bety w trzecim kwartale tego roku, a wersja produkcyjna jest spodziewana około czerwca 2024.

Planowane nowości w IDE
- nowy edytor kodu (na razie tylko w becie, od 2023.800)
- więcej kolumn w interfejsie, dzięki czemu będzie można ustawiać np. inspektor i drzewko assetów obok siebie, a nie w tabach
- pole "szukaj" w preferencjach
- zmiana rozmiaru rooma z wyborem w który róg/środek mają trafić obecne instancje
- pluginy do IDE
- ulepszony system Undo/Redo (prawdopodobnie chodzi o zrzucanie za dużych stosów powodujących memory leaki do pliku)
- ulepszony system importu zasobów (zapewne ma związek z prefabami)
- lepsze wsparcie dla różnych DPI
- lepsze zarządzanie okienkami
- lepsze wsparcie dla motywów
- pozbycie się górnego paska systemowego okna
- prefaby (importowalne z własnej/zewnętrznej biblioteki zasoby)
- fonty SDF w IDE (są już w betach 2023.600)
- asystent AI
- otwieranie zasobów w zewnętrznym edytorze
- raportowanie błędów bezpośrednio z IDE
- manager pakietów
- GUI, GUI Layer, Flex
- Tekst w roomach
- usprawniony proces aktualizacji IDE

Planowane nowości w runtime
- data structures jako referencje a nie id liczbowe; następnie reszta zasobów
- kolizje na tilemapach
- zdalne debugowanie; nowe narzędzia debugowania
- odpalanie wielu kopii gry na raz
- dodatkowe funkcje dla vertex bufferów
- wibracje na macOS (tylko nowy runtime)
- wsparcie dla Regexów (tylko nowy runtime)

Lista może być aktualizowana, na ten moment znajdziecie ją tutaj:

github.com/orgs/YoYoGames/projects/12/views/1?layout=board&filterQuery=status%3A%22Planned+-+IDE%22%2C%22Planned+-+New+Runtime%22%2C%22Planned+-+GMS2+Runtime%22

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 201 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
11 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, Wielki Druid, SuperEnduro, LadyLush, Dyno, bagno, g..., HappyOrange, l..., 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?