Linki do ciekawych stron

Rusza zamknięta beta nowego runtime do GM!

Stało się! GameMaker oficjalnie wchodzi w zupełnie nową erę, żegnając się powoli z runtime, który powstał na bazie oryginalnych GameMakerów, pamiętających jeszcze Delphi i Marka Overmarsa.

YoYoGames właśnie ogłosiło, że od przyszłego tygodnia rusza beta tzw. nowego runtime, który został napisany totalnie od zera. Przypomnę, że w pierwszej iteracji ma on być w stanie odtwarzać obecny kod, traktując go jednak jako pewną bibliotekę (lub przestrzeń nazw) i w przyszłości może wprowadzić nową skłądnię czy funkcje języka GML, wykorzystującą nowy silnik znacznie lepiej. Obecna zamknięta beta będzie więc służyć do tego, aby potwierdzić, że wszystkie stare projekty działają.

Zaproszenia do bety będą wysyłane partiami, a w pewnym momencie, gdy jakość będzie już zadowalająca, całość przejdzie w otwartą betę.

Formularz zgłoszeniowy: forms.gle/i65ZFCFe2KDRdfef6
Oficjalny post o zamkniętej becie: forum.gamemaker.io/.../gamemaker-new-runtime-beta-application.103634

Komentarze (łącznie 3):
gnysek (Czw., 25 Maj. 23, 23:44)
#1

Warto było się zgłosić - dość szybko szły pierwsze zaproszenia.

Adriann (Pon., 05 Cze. 23, 10:22)
#2

Ciekawe ciekawe, mam szczerą nadzieję że będzie dużo szybszy
(powróciłaby szansa na mojego wymarzonego rtsa w gmie :D)

gnysek (Pon., 05 Cze. 23, 12:25)
#3

Na tę chwilę można założyć, że prędkość gier będzie taka, jak przy kompilacji YYC, bowiem ta nowa, LLVM to będzie coś w tym stylu. Minus jest taki, że kompilacja może być nieco dłuższa, ale mają dojść nowe sposoby cachowania projektu i kompilacji w tle, więc zobaczymy.

Okazuje się jednak, że nowy runtime wbrew zapowiedziom zaoferuje poza "kompatybilnością wstecz" też coś nowego, ale niestety na razie nie można tego zdradzać, więc nawet nie naprowadzę w jakiej sferze ta zmiana jest :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 203 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, DungeonFairy🧚, Carl-bot, RogerDodg3r, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, fervi, Kalor, antek, LadyLush, Skini, Pako, Dyno, bagno, Mtax, l..., Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?