Wraz z końcem marca 2023 miała się ukazać pierwsza aktualizacja wersji LTS GameMakera, niestety YYG potrzebuje jeszcze trochę czasu, aby ją dopieścić. Z jednej strony można być złym, że trwa to tak długo - z drugiej, po to LTS jest wersją LTS, żeby nie wyjść z jakimś upierdliwym błędem.
Wiemy już jednak, że wśród zmian jedynej prawdziwie stabilnej wersji, jest dodanie funkcji move_and_collide
, nowych funkcji dla stringów, wielu poprawek Feathera (zmniejszy to zużycie RAM), oraz wsparcie dla nowszych wersji API/SDK: Android Studio (Dolhin/Electric Eel i jbr zamiast jre), Xcode14, NSwitch 15.3.2, PS4 10.5, PS5 7.0, XBox GDK Oct2022u1.
W związku z tym, kwietniowe bety będą opóźnione, a liczba kwietniowych ficzerów może być mniejsza niż zakładano (przypomnę - głównie mieliśmy dostać wsparcie dla SDF i zapętlania audio w IDE, bowiem w runtime jest to możliwe już 2-3 miesiące).
LTSr1 opóźnione
Poniedziałek, 03 Kwietnia 2023, 10:22