Linki do ciekawych stron

GM 2023.1 wydany!

Nadszedł koniec miesiąca, a to oznacza pierwsze w tym roku pełne wydanie GameMakera.

Co w nowej wersji?

- nowa funkcja move_and_collide() która świetnie radzi sobie ze skośnymi ścianami
- fonty SDF - które można skalować z minimalną utratą jakości
- funckja method_call() która pozwala wywołać metody przekazując tablicę argumentów (tak samo jak script_execute_ext).
- static_get/set które pozwala przypinać funkcje statyczne do struktur nawet jeśli nie są instancjami konstruktora, a także możliwość używania singletonów (pod warunkiem, że dany static został stworzony):
kodfunction moje_funkcje() constructor {
static a = function() { show_debug_message("a" );}
static b = function() { show_debug_message("b" );}
}
moje_funkcje(); // zwróćcie uwagę na brak przypisania i brak "new"
moje_funkcje.a();
moje_funkcje.b();
- is_instanceof() pozwala teraz sprawdzić czy dany konstruktor dziedziczy po innym konstruktorze
- efekt audio "Tremolo"
- audio_play_sound_ext() - nowa funkcja która odtworzy audio na podstawie przekazanej struktury (i pozwala na ustawienie wieeelu parametrów)
- SWF i Spine mogą trafić na te same tekstury co zwykłe sprite
- array_get_index(), array_contains(), array_contains_ext()
- zmniejszenie rozmiaru runtime
- możliwość wyłączenia obfuskacji HTML5

Więcej na gamemaker.io/en/blog/release-2023-1

Komentarze (łącznie 2):
gnysek (Czw., 02 Lut. 23, 23:30)
#1

Taka dygresja - to działa tylko dla odczytu. Żeby zmienić statyczną w danej klasie, należy zrobić tak:

static_get(moje_funkcje).zmienna - inaczej nie zadziała.

Adriann (Pią., 03 Lut. 23, 14:05)
#2

Ciekawią mnie te kolizje, może uda się wywalić masę kodu obecnie używanego do takich rzeczy :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 45 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 184 dni temu
Beta
2024.400.0.543 • 2024.400.0.562
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, RogerDodg3r, Dominator2v, GibkiKaktus, krzychu, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, fervi, m..., Kalor, r..., antek, LadyLush, lethian, HappyOrange, MKP (GEM), Pako, Arrekin, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, Korodzik, 🧁Cupcake🧁, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, LeD, Ulti, m..., bagno, Tidżi, g..., l..., moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?