Linki do ciekawych stron

GM 2022.11 wydany!

Ostatnia "stabilna" wersja GameMakera przewidziana na ten rok została właśnie wydana. Co nowego?

- opcja wybierania które runtime chcemy, aby oszczędzać dane i skrócić czas instalacji
- nowe funkcje dla tablic i stringów, format 0b00111 dla liczb binarnych, możliwość zapisywania liczb z podłogą (np. 100_000)
- nowe funkcje z efektami audio (demo: gnysek.itch.io/gm-audio-effects-demo , kod: github.com/gmclan-org/audio_bus_effects_demo )
- nowe filtry dla roomów
- tradycyjny sposób wklejania obrazków do image editora (bez tworzenia brushy)
- krytyczne poprawki dla HTML5 dotyczące działania eventu step
- aktualizacja wymagań biblioteki Gradle dla Androidów
- aktualizacja biblioteki padów, dzięki czemu wiele z nich zacznie teraz poprawnie działać
- 202 naprawione bugi
- powrót wersji beta IDE dla Linuxa (dla Ubuntu 20.04+, ale kompilacja z windowsa/maka wciąż działa także na 18.04)

Lista zmian w IDE: gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
Lista zmian w runtime: gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html

W tym roku pojawi się jeszcze beta styczniowej wersji, z numerem 2023.100. Wg. roadmapy powinna zawierać filtry dla sekwencji, oraz być może Particle Editor.

Komentarze (łącznie 4):
Kuzyn (Pią., 02 Gru. 22, 00:46)
#1

Martwi mnie to, że przekładają GUI, a coś planowali, żeby na ten rok już dać...

gnysek (Pią., 02 Gru. 22, 15:58)
#2

Samo GUI to chyba nie będzie to co myślisz. Podgląd silniczka GUI masz już w tym narzędziu 3D->2D i tu szału nie będzie, każdy z nas zapewne napisze lepsze. Ot, po prostu parę klas GMLowych.

Natomiast faktycznie, to na co czekamy to GUI Layer (który jak rozumiem nie będzie podążał za kamerą/wyświetlał się tylko w evencie draw GUI i będzie współdzielony między roomami), oraz Flex Panel (czyli taki responsywny grid, względem którego będzie można pozycjonować GUI).

Patrząc na kolejność - GUI wjedzie z prefabami (są niezbędne), a GUI Layer + Flex Panel mogłyby nawet szybciej, mimo, że są na liście dalej. Tak czy siak, wygląda to na jakoś luty i marzec ?

gamemaker.io/en/roadmap

Kuzyn (Pon., 05 Gru. 22, 01:21)
#3

Szczerze mówiąc to miałem na myśli wszystko, jeśli chodzi o programowanie i GM jestem świeżakiem, więc nawet nie myślałem nad rozdzielaniem tych dwóch kwestii. Ale w zasadzie masz rację, layer i ten grid to kluczowa sprawa. Wróciłem sobie jeszcze do filmiku z GM Meetupa i w zasadzie wspominają o tym GUI Layer jako jednym systemie i padają tam takie zdania:

- Nie będzie UI edytora, będzie działało to w ramach tych okien, które już są.
- Wiele warstw GUI z niezależnymi koordynatami, na których będą mogły być instancje.
- Prefaby sliderów, buttonów, drop down list, do umieszczenia w room albo sequence edytorach.
- Stack panel i grid panel, bordery, paddingi, offsety.

gnysek (Wto., 06 Gru. 22, 10:32)
#4

Jakby się pobawić, to i flexy da się już zrobić, no ale trzeba by kilka(naście) godzin poświęcić na kod. Zakładam jednak, że do tego będzie edytor, inaczej sobie nie wyobrażam (bo jak wspomniałem - tak to sobie każdy może zrobić).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
11 użytkowników online na discordzie:
Papaj, Carl-bot, p..., OdrzuconyKrakers, LadyLush, VanhGND, MKP (GEM), debil debilowski, Dyno, LeD, l...
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?