Linki do ciekawych stron

20 lat GMCLANu

Dokładnie 20 lat temu, 1 listopada 2002, w sieci pojawił się serwis GMCLAN (gmclan.iglu.cz). Nie był to pierwszy serwis polskiej społeczności - wcześniej bowiem dostępny był serwis gamem.host.sk , stworzony przez BeWuO. Jego rozwój dość szybko jednak przystopował, stąd (w dużym skrócie) inicjatywa, aby powstał GMCLAN.

I tak oto, 1 listopada 2002 w sieci pojawił się serwis Game Makers' Clan, którego twórcą jest Ranmus (znany wam też jako Ranma_man). Z początku pod wspomnianym adresem iglu.cz, ale 1,5 roku później od 31.05.2004 - pojawił się serwis gmclan.org, który w niewiele zmienionej wersji podziwiacie do dziś. Ranma - dziękujemy!

Dla wielu z nas do dziś GMCLAN zajmuje specjalne miejsce w sercu, a niektórzy nie tylko mocno się zintegrowali, ale też osiągnęli sukcesy dzięki swojej tytanicznej pracy. Mamy kilka osób które zarobiły całkiem spore pieniądze na swoich produkcjach, mamy też osoby które pracują w największych firmach (takich z ponad 1000+ pracowników). Zorganizowaliśmy w 2010 III Zjazd Twórców Gier (dziś Game Industry Conference), następnie co pół roku aż 3 edycje Szczecin Games Show, co sprawiło, że w latach 2008 - 2014 praktycznie co pół roku większa część adminów i redaktorów, a także najaktywniejsi użytkownicy spotykali się ze sobą. Tworzyliśmy przykłady, prowadziliśmy wykłady i zajęcia w szkołach - co np. dla nie zakończyło się osobistym (a także i społeczności) sukcesem, w postaci zatrudnienia przez YoYoGames - a więc najbliżej serca GameMakera jak było to możliwe, chociaż to raczej tylko wisienka na torcie tych pozostałych, waszych bardziej obfitych sukcesów.

Podziękowania więc jeszcze raz dla Ranmy, który przez 15 lat szefował i z własnej kieszeni utrzymywał serwis. Oczywiście podziękowania też dla BeWuO i Woocka, którzy wcześniej jak i później przyczyniali się do rozwoju serwisu.

Podziękowania dla byłych i redaktorów i adminów - byłych:
Damianoza, Piotra, Choosena, Liona, Mosta23, Anacondy, Jakima, Patrysława, Dawidsu, Jakluba, Snake'a, Marka.S, Dawiddsa, Matthewa, Marmota, Borka, ΨΧΞ / PsichiXa, Mimka, Platyny, Tymona, Maximala, Hudera;
i obecnych:
Uzjela i Threefa.

Dziękuję osobom, które wspierają (lub wspierali) serwis na Patronite:
Tymon, bagnz0r, Borek, I am vader (LeD), I am Lord (Huderlord), Sutikku, SimianVirus7, tramur, Chell, Adriann, nowy_user, Uzjel, HamsterMan, Threef

Podziękowania dla najaktywniejszych osób, które przychodzą mi do głowy (a których jeszcze nie było):
TeeGee, Nikas, Anty, Wojzax, Konrad-GM, pablo1517, Pieter, Dawidds, I am Vader, blackmaul, PoxiPol, Japanstache, Pablo-GM, Matthew, Addriann, Snake, Ignis, Chell, copoconaco, bagnz0r, LolikZabijaka, Exigo, Nirvan, Saus, Hunter, Wojo, Piczer, Sutikku, Ludzix, Firemark, szmalu, Ignatus, Borro Casso, Shockah, Shil, Flaque, MaxGaming, Sly, Yoda, Utermiko, szmalu, Xedom, Cordoba, Webzir, Roki, propaganja, Piotrek1910, nowy_user, a i niech nawet będą - halpowicze. I oczywiście podziękowania każdemu, ale to każdemu, nawet jeśli zapomniałem - ale po 20 latach skleroza może się już przydarzyć, ale bez waszych postów ta strona nie byłaby taka wspaniała!

Podziękowania też oczywiście, dla Marka Overmarsa, który w 1999 roku stworzył Animo i bez którego niczego tutaj by nie było. Ale też dla Sandy'ego Duncana, Mike'a Dailly i Russella Kay, którzy tchnęli w program drugie życie (a ostatnio nawet trzecie).

Dzięki wam za:
... niezliczone miliony wejść na stronę!
... 452 004 posty na forum!
... 251 700 shoutów!
... 21 391 komentarzy!
... 18 000 MB danych na serwerze!
... ponad 7300 dni razem!
... ponad 2000 osób które coś napisały!
... 654 newsy!
... 20 cudownych lat!

Dziękujemy !
(... miejsce na łezkę w oku)

Komentarze (łącznie 3):
Threef (Wto., 01 Lis. 22, 08:23)
#1

Cieszę się, że jestem częścią tej społeczności. Wiem też, że będzie dołączać coraz więcej nowych osób i mam nadzieję, że również znajdą swoje miejsce na GMClanie

Borek (śro., 02 Lis. 22, 09:25)
#2

Podziękowania również dla Ciebie gnysek. Nie da się ukryć, że od początku jesteś bardzo zaangażowany w Game Makera i GMClan, ponadto teraz zajmujesz się prowadzeniem i rozwijaniem tego serwisu. Wszyscy wiemy, że wolnego czasu jest mniej niż było kiedyś, w zasadzie GMClan prowadzisz non-profit, dla siebie i DLA NAS. Gdybyś nie przejął go po Ranmusie, to zapewne zostałby zakopany w czeluściach internetu i zostalibyśmy tylko ze wspomnieniami. Cieszę się, że przez te wszystkie lata mogłem poznać wiele zajebistych i ciekawych osób ( pierwszy był Ranmus - Ranma_man ), że w zasadzie to przy Was - społeczności uczyłem się tworzenia kodu :) GMClan to nie tylko serwis o Game Makerze, ale również zgrana społeczność, co widać chociażby po tym, że niektóre osoby przeszły na inne silniki, a nadal tutaj przebywają :) DZIĘKI za te 20 lat razem!

S
Sutikku (śro., 02 Lis. 22, 16:47)
#3

Też dzięki wszystkim tu obecnym, z wami stawiałem pierwsze kroki w programowaniu i GMCLAN wywarł duży wpływ na moje hobby, pasje i życie zawodowe, a razem z tym zapewne też osobiste.
To przez game maker mam zamiłowanie do zmiennych pisanych snake_case i camelCase nigdy nie będzie dla mnie wyglądał poprawnie...

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
38 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Dominator2v, Kowu, m..., YoungKrystian, r..., Uzjel, lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, Jayu, LeD, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, exigo
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?