Linki do ciekawych stron

Beta 2022.11 ze świetnymi zmianami!

Lubię gdy YYG nas zaskakuje o dorzuca rzeczy, których nie zapowaidało, a już w ogóle takich, których brakowało w IDE i ułatwiają życie. Dzisiaj, w ramach pierwszej bety (już na listopad) dostaliśmy naprawdę konkretne rzeczy.

Po pierwsze, w końcu po pobraniu nowej wersji GMa można wybrać, jakie runtime chcemy zainstalować. Od kiedy pojawiła się subskrypcja Indie, tych runtime było do pobrania aż 12 (licząc wersje VM i YYC osobno). Od teraz można sobie wybrać i pobrać tylko podstawową (czyli sam program startujący kompilację) i VM dla obecnego systemu operacyjnego (Windows/Mac/Ubuntu) - można nawet wykluczyć wersje YYC dla obecnego systemu.

Grafika: /upload/ajax/20221020_96a8781721692850c9776e271a6fc0ef.png

Poza tym, pojawiło się mnóstwo nowych funkcji dla tablic. Funkcje które zwracają nowy wynik (nie ruszając oryginalnej tablicy):
kodarray_all(array, function, offset = 0, length = infinity) → Bool
array_any(array, function, offset = 0, length = infinity) → Bool
array_copy_while(array, function, offset = 0, length = infinity) → Array
array_create_ext(size, function) → Array
array_filter(array, function, offset = 0, length = infinity) → Array
array_find_index(array, function, offset = 0, length = infinity) → Any
array_first(array) → Real
array_foreach(array, function, offset = 0, length = infinity) → Undefined
array_intersection(array1, array2, ...) → Array
array_join(array1, array2, ...) → Array
array_last(array) → Real
array_map(array, function, offset = 0, length = infinity) → Array
array_reduce(array, function, init = array[offset], offset = 0, length = infinity) → Any
array_union(array1, array2, ...) → Array
array_unique(array, output, offset = 0, length = infinity) → Array
Funkcje które modyfikują oryginalną tablicę:
kodarray_filter_ext(array, function, offset = 0, length = infinity)
array_map_ext(array, function, offset = 0, length = infinity)
array_unique_ext(array, offset = 0, length = infinity)
array_reverse_ext(array, offset = 0, length = infinity)

Poza tym odświeżono też bazę gamepadów, więc teraz sporo nowszych modeli zacznie prawidłowo działać, jeśli jakiś ich przycisk zwracał inną wartość niż zakładaliśmy.

W tym miesiącu mają się tez pojawić efekty audio, ale to wydanie jeszcze ich nie zawiera (chociaż informacje o runtime nieśmiało wspominają, że taka zmiana będzie).

Pełna lista zmian i link do pobierania:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-NuBeta.html

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?