Linki do ciekawych stron

Polska dokumentacja GameMakera dostępna online!

YYG udostępniło online polską wersję językową dokumentacji - znajdziecie ją pod adresem manual-pl.yoyogames.com .

Dodatkowo, z racji, że to tłumaczenie maszynowe i część rzeczy może być przetłumaczona błędnie (np. marketplace to rynek, a workspace to miejsce pracy...), pojawiło się też repozytorium w którym można zapewne pomóc je poprawić - chociaż na razie YYG nie opublikowało zasad. Repo znajdziecie pod adresem github.com/YoYoGames/GMS_Language_PL .

Komentarze (łącznie 6):
SimianVirus7 (Sob., 17 Wrz. 22, 09:46)
#1

Można gdzieś zmienić, żeby dokumentacja odpalała się automatycznie w angielskiej wersji? Na prawdę w polskiej jest ciężej zrozumieć. Za każdym razem musze poprawiać pl na en w pasku adresu.

Korodzik (Sob., 17 Wrz. 22, 11:10)
#2

Przecież ta "dokumentacja" to kabaret :)

"Auto Tiles" przetłumaczone jako "Dachówki samochodowe" :D

OriPL (Sob., 17 Wrz. 22, 11:13)
#3

Jak MSDN, też się go czytać nie da po Polsku, tam chociaż jest przycisk który przekierowywuje do oryginału :)

gnysek (Pon., 19 Wrz. 22, 09:39)
#4

Hm, a dokumentacja nie powinna odpalać się zależnie od ustawienia języka IDE?

Adriann (Pon., 19 Wrz. 22, 10:01)
#5

Chyba tak, mi się normalnie angielska odpala

gnysek (Wto., 20 Wrz. 22, 23:07)
#6

@@SimianVirus7 - General Settings > Help - i tam masz wybór języka manuala, oraz tego, czy używać wersji offline czy online.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?