Linki do ciekawych stron

GameMaker 2022.8 wydany, LTS w tym miesiącu

Z tygodniowym opóźnieniem YoYoGames wydało po wakacyjnej przerwie nową wersję GameMakera. Wydanie zostało opóźnione przez błędy znalezione w becie, więc w tym miesiącu nie było parcia na pierwszy możliwy termin i miejmy nadzieję, oznacza to większą stabilność.

Co nowego w tej wersji?
- dodatkowe opcjonalne parametry w istniejących funkcjach audio, dzięki czemu można wiele rzeczy zrobić jedną funkcją, zamiast 3-4
- usunięcie platform które nie są już wspierane przez producentów OSów: 32bity dla Windowsa i Androida (z wyjątkiem wersji x86_64), UWP, XDK
- zmiana sposobu zarządzania assetami w programie (osoby wątek, aby przyspieszyć ładowanie projektów)
- nowy format dla tilesetów, dzięki czemu pliki roomów zajmą znacznie mniej miejsca
- nowe efekty dla layerów: Contrast, Fractal Noise, Gradient, Colour LUT oraz Twist Blur
- poprawki dla Feathera
- dodanie opcji stworzenia ustawień dla rozszerzeń w zabezpieczonych paczkach (z marketplace), które po zaimportowaniu można edytować i odczytać
- wsparcie dla Androidowego ProGuard, oraz usunięcie kodu który mógł powodować zgłaszanie zwiech aplikacji (ANR) w Google Play
- poprawki 162 zgłoszonych bugów (poza tymi naprawionymi w ramach pozostałych zmian)

YYG zaktualizowało też roadmapę ( gamemaker.io/en/roadmap ) na której zmieniła się kolejność dodania niektórych funkcji, a przy filtrach dostaliśmy listę tych które dostaniemy w wydaniach na koniec września, października i listopada.

Wiemy już też, że wydanie Long Term Support, który podobno ma dostać numer 2022.0, ma być wydany na koniec września. Przypomnę, że ta wersja nie będzie dostawać żadnych nowych ficzerów, a jedynie poprawki błędów, oraz aktualizacje wymagane przez poszczególne platformy docelowe (nowe SDK, nowe API, nowa wersja OS).

Ponadto, w październiku dostaniemy opcję wczytywania/usuwanie atlasów tekstur z pamięci (nieużywane tekstury nie są trzymane w GPU, ale są trzymane w RAM), oraz nowy, alternatywny interfejs (opcjonalnie - obecny nie zniknie). W końcu będzie więc można edytować obiekty z kodem na pełnym ekranie i bez łańcuszków pomiędzy oknami. Nowy wygląd zapewne poznamy przy okazji najbliższej bety.

Komentarze (łącznie 5):
Adriann (Czw., 08 Wrz. 22, 16:29)
#1

Super nowa aktualizacja, roomy znowu się nie restartują za każdym razem :d

Adriann (Czw., 08 Wrz. 22, 19:16)
#2

A...dobra, już nie ważne :|

SimianVirus7 (Pią., 09 Wrz. 22, 07:59)
#3

Avast nie akceptuje tej aktualizacji
gmclan.org/.../Zrzut_ekranu_2022_09_09_075755.png

gnysek (Pią., 09 Wrz. 22, 11:30)
#4

Tak, na forum YYG też zgłaszano problemy z avastem. To przez to, że .NET6 dodaje milion dllek :P

gnysek (Pon., 12 Wrz. 22, 10:39)
#5

Jakiś hotfix idzie, bo... nie zmergowali trzech rzeczy, które w becie były xD

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?