Linki do ciekawych stron

Beta 2022.8 - koniec nieużywanych eksportów

Beta 2022.8 wprowadza zmiany, które nie każdemu mogą się spodobać. Wraz z tą wersją, w celu ułatwienia prac nad rozwojem i zmniejszeniem rozmiaru runtime, usunięte zostają:

- eksport Windows 32-bit/x86 (64 bity dodano pod koniec 2020 w v2.3.1, domyślnie włączono w 2022.2)
- eksport na Androida 32-bit/x86 (ale eksport x86_64 zostaje)
- UWP (Microsoft zakończył wsparcie i nikt tego nie używał, ale niestety zniknie opcja odpalania gier na Xboxie bez devkita)
- XDK dla Xboxa (tego też nikt nie używał i było dostępne tylko w najdroższej licencji)

Poza tym, 2022.8 wprowadza jak zwykle nowości:
- lepsza kompresja tilesetów w roomach (ale przez to projektów nie uda się otworzyć w wersji [ 2.8)
- opcje dla rozszerzeń, aby można było włączać/wyłączać niektóre rzeczy za pomocą checkboxa a nie kodu (i oczywiście funkcje do ich odczytu)
- poprawki bugów (zwłaszcza problemy z myszą w HTML5/OperaGX, oraz rekmompilacją tekstur i dźwięków)
- nowa funkcja call_later(period, units, func, [loop=false]) + call_canel(timesource)
- funkcje audio_play_sound dostały nowe argumenty na końcu - gain, offset, pitch, listener_mask, dzięki czemu można teraz zrobić narastanie dźwięku czy zmianę wysokości bez używania do tego 3-4 osobnych funkcji.
- stałe GM_project_filename i GM_build_type ("run" lub "exe"), które pomagają odnaleźć miejsce zapisu gier, oraz odpalać niektóre rzeczy tylko gdy gra została odpalona z IDE, a nie z dysku.
- opcja schowka na tekst dla Androida i Maca
- wirtualne klawisze dla HTML5 i Opery
- ponad 150 poprawek zgłoszonych błędów

Wersja stabilna 2022.8 powinna zostać wydana dopiero 30 sierpnia, tak więc do premiery jeszcze cały miesiąc - i lista ma szanse sporo urosnąć.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?