Stało się! Po 20 latach, polska społeczność doczekała się polskiej wersji językowej programu GameMaker. Tak, dobrze czytacie, nie GameMaker Studio 2, bowiem od dzisiaj program który wydają Opera i YoYoGames wraca do starej nazwy i będzie nazywał się GameMaker.
Poza polską wersją (którą bez restartu można zmienić na angielską w ustawieniach), w wersji 2022.3 GameMakera, znalazło się:
- zmiana nazwy GML na GML Code
- zmiana nazwy Drag and Drop na GML Visual
- zmiana opcji wyboru obu - teraz pytanie będzie przy tworzeniu pierwszego skryptu
- odtwarzanie wideo na wszystkich platformach
- nowe filtry
- inspektor dla ścieżek i krzywych (a więc coraz bliżej nowego układu okien edycji zasobów)
- Linux otrzymał wsparcie dla Steamdeck oraz eksport gier do formatu .AppImage, ułatwiający instalację na różnych distro
- kompilacja YYC dla GXC (WASM + Emscripten)
Ufff. Gruby update, a kolejny, 2022.4 już 28 kwietnia. Na razie nie wiadomo, co się w nim znajdzie, ale spodziewać się można nowego podpowiadania składni - Feather, inspektora dźwięków, czy Particle Editora.
Więcej informacji o zmianach w nowej wersji:
- yoyogames.com/en/blog/release-2022-3
- gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
- gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html
Więcej informacji o zmianach nadchodzących zmianach:
- yoyogames.com/en/roadmap
GameMaker 2022.3 oficjalnie po polsku!
Czwartek, 31 Marca 2022, 18:20