Linki do ciekawych stron

GMS 2022.2 wydany

Koniec miesiąca już za kilka dni, YYG wydało dziś więc stabilną wersje GMS 2 z wszystkim tym, co udało się ukończyć przez ostatnie 4 tygodnie. Niestety, na wydanie nie załapała się obsługa wideo i pozostała ona nadal w wersji beta programu.

Nowości w wersji 2022.2:
- domyślne włącznie eksportu x64 zamiast x86 (32-bit) dla platform które to obsługują
- tekst w sekwencjach - pozwala na korzystanie z dodanego przez nas fontu i animację dowolnego tekstu, tak jakby był grafiką
- kolory CSS - w końcu zamiast pisać kolory w starym formacie Delphi czyli odwróconej kolejności niebieski-zielony-czerwony (BGR), można podawać kolory w kodzie także w normalnym ludzkim formacie #RRGGBB .
- możliwość wyłączenia opcji "copy on write" dla tablic - YYG doszło do wniosku, że większość osób przekazując tablicę do skryptów i zmieniając wartość, nie chce uzyskać kopii tablicy (jak było to do tej pory - kopia przy zapisie), ale chce zmienić oryginalną zawartość. Domyślnie nowe projekty nie będą więc już wymagać składni arr[@ index] aby zmienić wartość przekazanej do skryptu tablicy. Opcję tę można (podobnie jak stare kolizje) włączyć w opcjach projektu (jako platformę Main), domyślnie jest też włączona dla starych projektów, aby się nie rozsypały.
- wywalenie funkcji Steam z pliku wykonywalnego. YYG stara się odchudzić kod i funkcje steam są teraz osobnym rozszerzeniem do pobrania za darmo z marketplace. Wcześniej to samo spotkało systemy in-app purchase, facebooka, google play, admob itp.
- zmieniono działanie tłumaczeń w IDE, a w efekcie tych zmian już niedługo w programie pojawi się polska wersja językowa interfejsu

gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?