Linki do ciekawych stron

Obsługa wideo w becie GMS 2 2022.2

YYG znów zaskakuje, gdyż opublikowało z jednodniowym opóźnieniem betę funkcjonalności, których spodziewaliśmy się za 2-3 miesiące.

Mowa tutaj o odtwarzaniu wideo MP4 oraz tekście w sekwencjach. Do tego po zmianach w roadmapie zapowiedziano, że w marcu lub kwietniu ma szansę pojawić się polskie tłumaczenie IDE GMS! (jest następną niewydaną pozycją na roadmapie).

Niestety, z racji, że to beta, odtwarzanie filmów jest możliwe tylko na Ubuntu, iOS i Androidzie - ale kolejne system dołączą zapewne jeszcze w tym miesiącu.

Na razie brak pełnej dokumentacji, ale YYG podało wstępną listę nowych funkcji (założenie jest takie, ze można odtwarzać jedno wideo na raz):

video_open(sciezka), video_draw(), video_close(), video_set_volume(value_0_to_1)

Przy czym najciekawsze jest video_draw(), które zwraca 3-elementową tablicę, gdzie:
[0] - tryb odtwarzania: 0 - odtwarzanie, -1 to błąd, a -2 to zakończenie odtwarzania
[1] - surface czarno/białe
[2] - surface kolorowe

Po wczytaniu filmu wystarczy więc dać w draw:
kodvar videoData = video_draw();
if (videoData[0] == 0) { draw_surface(videoData[2],0,0); }
I film się wyświetli.

Uwaga!
Ta wersja beta z pewnych względów aktualizuje ID wersji zasobów do nowszej i po otworzeniu w niej projektów, przestaną one poprawnie otwierać się w wersji stabilnej < 2022.2. Warto więc testować nowe funkcje na kopii projektu, gdyż obecna beta ma jeszcze sporo błędów związanych z nowymi funkcjonalnościami i może to być jedna z bardziej niestabilnych bet od paru miesięcy. Z drugiej strony - kolejne wydania trafią do nas w kolejne wtorki i czwartki, więc sytuacja powinna się szybko wyklarować.

Beta do pobrania z gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-NuBeta.html .

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?