Linki do ciekawych stron

Kolejne zmiany wraz z GMS 2 2022.2

Dopiero wyszła stabilna wersja 2022.1, a już mamy betę 2022.2 która wprowadza powolutku nowe zmiany.

Oczywiście główne prace skupią się teraz na funkcji podpowiadania składni, analizie kodu i wykrywaniu potencjalnych problemów, czyli systemowi Feather.

Największą zmianą jest jednak wyłączenie funkcji kopiuj-przy-zapisie dla tablic. Na czym to polegało? Do tej pory, jeśli przekazywaliśmy tablicę do funkcji i zmienialiśmy je zawartość, to tworzona była kopia tablicy przypisana do argumentu funkcji, a oryginalna nie była ruszana - chyba, że użyliśmy specjalnej notacji [@ index] = <wartosc>, wtedy zmienialiśmy oryginał. Od wersji 2022.2 [@ ] nie będzie już potrzebne - ale gdyby nasz projekt tego wymagał, to podobnie jak ze starym systemem kolizji, pojawi się w opcjach projektu checkbox przywracający starą funkcjonalność.

W nowej wersji można też podawać kolory HEX. Ponieważ stare GMy oparte były na Delphi, program od dawna cierpiał na odwróconą kolejność kolorów, więc np. #F0F8FF trzeba było zapisać odwracając kolejność par - $FFF8F0, lub 16775408. Teraz będzie działać też nowa notacja z haszem.

Wersja 2022.2 usuwa też funkcje steamowe z runnera i zastąpi je osobnym rozszerzeniem. Dzięki temu runner będzie mniejszy, a rozszerzenie będzie można osobno aktualizować.

Windows 7 nie wspiera też bezpiecznych websocketów, więc gry w nim tworzone w ogóle się nie kompilowały. Teraz można nadal tworzyć gry na Win7, ale websockety z ssl nie zadziałają.

Ponadto, wg. roadmapy rozwinięty zostanie inspektor dla layerów w roomach.

Kolejne aktualizacje - 2022.2 lub 2022.3 przyniosą dodawanie tekstu w sekwencjach, oraz natywne ODTWARZANIE FILMÓW.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Wojo
(~ostatnie 15 minut)
Discord
39 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, YoungKrystian, Radek Ignatów, Kalor, r..., antek, debil debilowski, Uzjel, lethian, VanhGND, Pako, Arrekin, LeD, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., l..., moeglich, Shockah, Kandif
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?