Linki do ciekawych stron

Stabilna wersja 2022.1 wydana

YoYoGames wydało pierwszą z 10 planowanych na ten rok aktualizacji (nie będzie ich w lipcu i grudniu). Od tego roku zmieniono numerację, która pomaga nadążyć za tym, jaka wersja jest ostatnia, stosując zapis ROK.MIESIAC i wydając aktualizacje w ostatnim tygodniu danego okresu.

Co nowego?

- Zmiany w systemie kolizji. Bardzo poważna zmiana dotknęła systemu kolizji. Od razu mówię, że stary możecie włączyć w opcjach projektu (Config > Main).
Grafika: /upload/ajax/20220128_472d258cdaa9fddfaf93c8c84950d90e.png
Zmiana polega na wyliczaniu kolizji z użyciem typu liczbowego float (zmiennoprzecinkowe), zamiast real (całkowite). Ma to znaczący korzystny wpływ na obiekty przeskalowane, bowiem niektóre kolizje nie działały prawidłowo dla ułamkowego skalowania małych spritów i potrafiły się rozjeżdżać o parę pikseli. Gdyby jednak wasza gra sobie z tym radziła, zostawiono opcję działania "po staremu". Czasem i YYG pomyśli :)

- Filtry dla pojedynczych layerów, po tym jak wprowadzono opcję dodawania predefiniowanych shaderów jako layer (2.3.6, dwa wydania temu), sporo osób narzekało, że działają one na wszystkie poprzedzające layery. Po trzech miesiącach nie jest to już problemem, chociaż nie tak łatwo jest znaleźć, jak filtr dla pojedynczego layera ustawić - trzeba bowiem włączyć Inspektora (Windows > Inspector) i wtedy po znaznaczeniu layera zobaczymy nowe opcje. Obstawiam, że YYG nie dodało ich do normalnych właściwości roomu, bo i tak planuje wywalić ten panel wraz z ulepszoną wersją interfejsu zarządzania projektem, która pojawi się w tym roku (jeśli każda wersja GM dostanie po dwie rzeczy z Roadmapy, pierwsze zmiany interfejsu dostaniemy w maju). Dodatkowo dla wsparcia tego systemu pojawiły się odpowiednie funkcje GML, np. fx_set_single_layer().

- Inspektor dla fontów i layerów - o tym pisałem już wyżej, dodatkowo Inspektor działa dla fontów. Brakuje jeszcze Inspektora dla AnimCurves, Sounds, Paths, a wygląda na to, że swojego nie dostaną Timelines. Na pewno swój dostanie natomiast Particle Editor, który pojawi się jeszcze przed nowym interfejsem (czerwiec-sierpień?).

Od kolejnej bety (we wtorek) już na poważnie zaczyna się też testowanie funkcji Feather Intellisense o której pisałem w poprzednim wpisie. Przy okazji dodam tylko, że teraz bety są numerowane tak jak reszta programu, ale do miesiąca dodawane jest +100, zatem beta wersji 2022.2 będzie mieć numer 2022.200.0.X .

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 8 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 226 dni temu
Beta
2024.600.0.562 • 2024.600.0.580
wydana  dziś
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
50 użytkowników online na discordzie:
Gameduro, Kysiu, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, skorydośpiewu, p..., Voytec, krzychu, Grela, Wielki Druid, Add92, TobiasM (Morgo), Kowu, Kuzyn, HappyOrange, fervi, DungeonFairy🧚, 21Lancz, Sevitaus, r..., antek, LadyLush, lethian, chleb, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, LeD, bagno, Tidżi, g..., Sporek, l..., Alkapivo, Jayu, m..., 🧁Cupcake🧁, Krzysiek1250, Shockah, exigo, xVANiLL
Shoutbox
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?