Linki do ciekawych stron

YYG zaczyna 2022 z przytupem, wprowadzając kilka dużych zmian.

Po pierwsze, teraz program będzie numerowany w postaci ROK.MIESIAC.KOMPILACJA, zatem po 2.3.7.606 otrzymamy GMS 2 2022.1.X . Nie będzie wydań w lipcu i grudniu, ale numeracja zostanie utrzymana (z ominięciem .7 i .12). Obstawiam, że następnym krokiem będzie zmiana nazwy na GameMaker Studio GX - bo inaczej za dużo dwójek w tej nowej numeracji ;)

Po drugie, w becie dostępny jest nowy system podpowiadania składni który wyróżnia typy zmiennych. Macie tablicę struktur jakiegoś typu? Nie ma problemu, GM będzie to wiedział i np. w pętli for pozwoli na podpowiadanie właściwości tejże struktury.
Co ważne, ten system nie będzie dostępny w stabilnych wersjach aż do momentu, gdy wyłapiemy wszystkie błędy, więc w 2022.1 go nie zobaczymy, ale w becie można bez problemu z niego korzystać. Jeśli komuś się nie podoba - jest opcja wyłączenia go w opcjach.
Nowością są sugestie błędów które pokazywane są za pomocą ikonki pióra (Ctrl+Q wyświetla ich szczegóły), dlatego nowy system dostał nazwę Feather. System potrafi też podpowiadać sprite czy kolory - wraz z ich podglądami!
Nowy system wyświetla też w lepszy sposób opisy które tworzymy dla naszych funkcji.

Grafika: /upload/ajax/20220118_6f570f46c5fbfd8bbac2917ac8fc102f.png
Grafika: /upload/ajax/20220118_8ed8632e0e261fa3741406328e321bb9.png

Betę można pobrać tutaj: gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html .

Wygląda też, że jeszcze bardziej potaniała wersja Indie subskrypcji z 36 zł na 24zł:

Grafika: /upload/ajax/20220118_7d67df0df059f25b3ad1502c7b5259dc.png

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  wczoraj
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 199 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  3 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
37 użytkowników online na discordzie:
s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, Draczeq, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, OdrzuconyKrakers, Filyps, Sevitaus, r..., MKP (GEM), Arrekin, MagnusArias, yazaa, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, LeD, m..., bagno, Tidżi, HappyOrange, l..., Alkapivo, d..., Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Cosplyfanka, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?