Linki do ciekawych stron

Kolejne aktualizacje bety 2.3.8 dopiero w 2022

YoYoGames w tym roku dokonał zmiany i mieliśmy otrzymywać bety w każdy wtorek i czwartek, a nowe wersje raz na miesiąc, ale grudzień wyjątkowo jest miesiącem w którym zasady te nie do końca obowiązują (takich miesięcy w roku ma być dwa - obstawiam, że będzie to też jeden miesiąc wakacyjny).

W związku z tym ostatnia beta 2.3.8 wyszła 16 grudnia i nie zobaczymy już ani bety, ani nowej wersji przez najbliższych kilka tygodni.

Poza zmianami, o których pisałem już 9 grudnia, otrzymaliśmy też nową stałą ev_pre_create, która pozwala wykonać ponownie zdarzenie Pre Create. Jeśli o nim nie słyszeliście - to w tym momencie ustawiają się te zmienne, które ustawiliście w oknie "variables" we właściwościach obiektu. Event jako taki istnieje już ponad 3 lata, ale dopiero teraz YYG pozwoliło na ponowne go wywołanie, które umożliwi dzięki temu resetowanie naszych własnych zmiennych obiektu do jego początkowej wersji.

Pojawiła się też opcja stosowania filtrów tylko na jednym layerze ale na razie nie jest dostępna z IDE, a jedynie z kodu, za pomocą funkcji fx_set_single_layer("filterName", true/false).

Najbardziej kontrowersyjną zmianą jest nowy system kolizji który wylicza teraz nakładanie się obiektów korzystając z liczb zmiennoprzecinkowych zamiast całkowitych, co popsuło wiele gier. Ponieważ ekipa YYG ma teraz urlop, nie wiadomo, czy takie było zamierzenie, czy może jednak to błąd, ale wiele osób zgłasza, że występują problemy z kolizjami obiektów które znajdują się na sąsiadujących pikselach, w wielu sytuacjach zachowując się tak, jakby wszystkie funkcje sprawdzające kolizje miały teraz dodatkowy margines 1 piksela. Jeśli więc zauważycie problemy w swoich grach, to albo wróćcie do poprzedniej bety, albo poczekajcie do stycznia, gdy pojawią się rozwiązania lub informacje od YYG co robić i jak żyć po tych zmianach i czy to zamierzone, czy może jednak tradycyjnie już coś skaszanili :)

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Tival, Filyps, fervi, YoungKrystian, Sevitaus, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, debil debilowski, Uzjel, VanhGND, Pako, Arrekin, LeD, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Mtax, g..., l..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?