Linki do ciekawych stron

Beta GMS 2.3.8 z nową kompresją grafiki

YYG po przejęciu przez Operę nie przetaje zaskakiwać - w wersjach 2.3.7 i 2.3.8 doczekaliśmy się porządków i usunięcia funkcji, które od dawna nie istnieją (np. dotyczące reklam, czy zakupów na telefonach i tabletach) i zostały przeniesione do zewnętrznych bibliotek - część tego kodu pamięta jeszcze GMS 1.4 i nie była nawet widoczna dla gier z GMS2, wiec takie porządki są mile widziane.

Przy okazji zmieniono też sposób kompresji obrazków w runnerze - zamiast PNG, od teraz będą to oraz w formacie QOI który jest kompresowany algorytmem BZ2 - ma to gwarantować nie tylko 20% mniejsze pliki wykonywalne, ale też szybszą dekompresję grafiki przy wrzucaniu jej do RAMu (GPU).

W tej wersji wycofano też workery, czyli hosty które pozwalały na kompilowanie gier z Windowsa na Macu (lub na odwrót) bez instalacji IDE na danym systemie. Z racji, że IDE dla obu są dostępne bez problemu, a mało kto z tego korzystał, funkcję wywalono.

W tej wersji pojawił się też Font Inspector, co znaczy, że jeszcze tylko Paths, Curves, Path, Sound, Room nie dostały swoich (ale już elementy w Romach dostały). Do dodania alternatywnego sposobu edycji projektu zostało więc już coraz mniej do skończenia i pewnie pierwszą betę nowego wyglądu dostaniemy wiosną.

<hr>

Betę 2.3.8 (która instaluje się osobo i nie wpływa na zwykłą instalację) pobierzecie klikając w "Download" na stronie gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html (link przekierowuje zależnie od systemu operacyjnego, wiec działa dla Winowsa, Mac i Ubuntu).

Komentarze (łącznie 1):
gnysek (Wto., 07 Gru. 21, 23:55)
#1

github.com/phoboslab/qoi - więcej o QOI

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?