Linki do ciekawych stron

Warstwa z filtrami - nowy zasób w GMS2

Po przejęciu przez Operę deweloperka GameMaker Studio 2 nieco przyspieszyła i w końcu mamy pierwszą z większych nowości GMS2, które zauważalne będą po stronie gry - layery z filtrami, czyli po prostu predefiniowanym shaderami, których ustawienia można zmienić w room editorze.

Takie layery niestety mają na razie jedną wadę - działają na wszystkie layery przed nimi (zapewne przez to, że zmieniają obecny bufor obrazu zawartego w application_surface), ale z drugiej strony wymagają zero programowania:

Large blur:
Grafika: /upload/ajax/20211019_af70f1f50c967bbed066601bf660d780.png

Edge detection:
Grafika: /upload/ajax/20211019_1a8215aa55db36b2e026eb5c00d12b67.png

Colour tint:
Grafika: /upload/ajax/20211019_30006702244eeb0770a6af7a03483223.png

Efekty dostępne obecnie to: zmiana koloru, wykrywanie krawędzi, blur, posteryzacja, desaturacja, pikselizacja, a nawet... trzęsienie ekranem.

W kolejnych tygodniach (bo teraz już nawet nie miesiącach), mają pojawić się ulepszenia intellisense (podpowiadanie zmiennych i funkcji w strukturach!), czy Edytor Particli z opcją wyświetlania ich w room editorze - pełna lista, którą przy obecnym tempie YYG powinno zrealizować do końca wiosny, dostępna jest tutaj: yoyogames.com/en/roadmap .

Komentarze (łącznie 3):
Adriann (Wto., 19 Paź. 21, 11:35)
#1

Ale zaraz, to zostało już dodane? Nie widzę tego po aktualizacji

Adriann (Wto., 19 Paź. 21, 12:25)
#2

Dobra już wiem, jest w becie

gnysek (śro., 20 Paź. 21, 10:45)
#3

Tak, tylko w becie i na razie tylko dla tych, co mają subskrypcję (również tę darmową, bonusowo dla tych co kupili kiedykolwiek GMS 2, nie wymazującą starych licencji).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  2 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 200 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
41 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Carl-bot, RogerDodg3r, krzychu, Wielki Druid, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, Sevitaus, Radek Ignatów, r..., LadyLush, Chell, VanhGND, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, MagnusArias, Dyno, Korodzik, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, LeD, Ulti, bagno, Tidżi, Mtax, g..., Danieo, HappyOrange, l..., d..., Nikas, Krzysiek1250, Shockah, 🧁Cupcake🧁, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?