Pojawiła się zaplanowana na III kwartał tego roku najnowsza wersja GameMaker Studio 2, oznaczona numerkami 2.3.4.577.
Nowości:
- zmiana renderowania IDE z OpenTK na SDL2+FNA3D co pozwoliło naprawić kilka niespójności między Windowsem, macOS i Ubuntu, a także pozwoli wkrótce przejść na renderowanie DirectX/Metal (Win/mac) i rozwiąże parę problemów z GPU
- IDE dla Ubuntu (na razie jako wersja beta)
- porzucenie wsparcia dla Visual Studio starszych niż 2019 (dotyczy tylko eksportów YYC)
- kolorowanie składni w manualu ( manual.yoyogames.com ).
- poprawki duplikowania ID przy kopiowaniu obiektów między roomami
- zmiany dla definiowania XMLi dla rozszerzeń Android i iOS, które pozwalają teraz na lepsze zarządzanie co i gdzie trafi przy kompilacji
Wersja ta wyszła nieco przed czasem, więc jest szansa, że w tym roku dostaniemy jeszcze wszystkie duże planowane funkcjonalności z roadmapy - wersjach 2.3.5 - 2.3.6 otrzymać mamy:
- eksport Opera GX (gry odpalane w przeglądarce Opery, ale nie HTML5, a natywny kod danego systemu)
- filtry i efekty dla layerów w room editorze (predefiniowane i własne shadery)
- websockety z ssl (WSS)
- ulepszenia dla intellisense (podpowiadanie właściwości struktur! )
Więcej info o dalszym rozwoju znajdziecie tutaj - yoyogames.com/en/roadmap , a najnowszą wersję GMa pobierzecie odpalając go, lub wchodząc w wasze konto na stronie YYG: accounts.yoyogames.com/downloads
GMS 2.3.4 wydany
środa, 08 Września 2021, 13:12