Linki do ciekawych stron

Nowa roadmapa dla GMS2

Wraz z ostatnimi zaskakującymi zmianami dotyczącymi licencjonowania GMS, YoYoGames przygotowało nową roadmapę, aby łatwiej było zobaczyć, co nas czeka jeśli zdecydujemy się na sybskrybcję (której nie musimy mieć, jeśli kupiliśmy wcześniej jakieś licencje, lub dokupimy je przez Steam i zsynchronizujemy).

help.yoyogames.com/.../231719448-RoadMap

Co ciekawego na liście? W sumie nie ma jakichś wielkich zmian, raczej ulepszenia tego co jest, a i tak nie wszystkiego.

Najważniejsze zmiany, które obecnie są w produkcji, a wiec trafią zapewne do nas w wersji 2.3.5 pod koniec tego roku to:
- Filtry i efekty (nie wiadomo o co chodzi, ale pewnie o jakieś predefiniowane shadery, lub dodatki do sprite edytora)
- redefiniowanie skrótów klawiaturowych (coś co w GMS1 było dawno temu i dopiero po 4 latach wraca...)
- poprawki Intellisense (czyli podpowiadania zmiennych - prawdopodobnie zadziałają na struktury, co będzie mega przydate)

W późniejszych wersjach, a więc 2.3.6 lub 2.4 (bo część zmian to radykalna nowość, wiec zapewne zmieni się numeracja), gdzieś między styczniem a czerwcem 2022, dostaniemy:

- odnajdywanie referencji zasobów (pierwszy krok ku opcji refactoringu gier)
- ulepszenie wsparcia obsługi obrazów w IDE (być może import z PSD i SVG)
- nowy workflow dla: spritów, obiektów, kodu, roomów (oznacza nowe, lepsze i wygodniejsze edytory dla nich, bez głupich sznureczków i przesuwania workspace)
- wsparcie dla tworzenia UI w grach
- triggery (wielki powrót, były już w GM6-GM8 o ile pamiętam, ale tutaj wyczuwam coś bliżej observerów niż triggerów)
- możliwosć wstawiania tekstu w sekwencjach (i zapewne w room editorze)

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?