Linki do ciekawych stron

Beta IDE GMS2 na Ubuntu!

Chociaż tak naprawdę ta wersja już od dawna była ukryta na serwerach YoYoGames "w głębokim ukryciu", dopiero teraz stała się używalna. Po niedawnej premierze GMS 2.3.3 YYG zabrało się do roboty i zmieniło silnik w którym renderuje się IDE z OpenTK na SDL2, co pozwoliło wyeliminować wiele problemów na Macu i Linuksie (odtwarzanie audio, skróty klawiaturowe, obsługa myszy) i ten ostatni zyskał w końcu obsługę IDE bez wieszania się na każdym kroku.

Betę dla Ubuntu 20.04 LTS można pobrać tutaj: gms.yoyogames.com/GameMakerStudio2-Beta-23.1.1.329.deb (inne wersje Linuksów prawdopodobnie zadziałają, ale YYG będzie naprawiać błędy jedynie dla tego jednego systemu).

Na razie brak innych zmian w tym IDE (głównie Inspektora dla pozostałych zasobów). Spowodowane jest to tym, że YYG chciało wydać wersję beta dla Linuksa, żeby móc poprawiać wszelkie błędy w trakcie pozostałych prac nad IDE, planowanych do wersji 2.3.4. Dostaliśmy więc "pierwszą działającą wersję".

IDE na Linuksa ma też pewne problemy, których nie trzeba zgłaszać, bo zostaną naprawione razem ze wspomnianym progresem 2.3.4:
- kopiowanie tekstu więcej niż 7 razy zawiesza IDE
- nie działa debugger
- zapisywanie projektów może powodować okienko "Brak odpowiedzi", ale nie oznacza to faktycznego zawieszenia się programu i wystarczy poczekać

Więcej informacji: forum.yoyogames.com/.../2-3-4-beta-release.88083

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
45 użytkowników online na discordzie:
MKP, s..., Alice, Carl-bot, p..., Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, b..., 21Lancz, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, Skini, lethian, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, Mtax, l..., moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?