Linki do ciekawych stron

Beta GMS 2.3.3 dostępna!

Po przejęciu przez Operę YYG nie zwalnia tempa i stara się nadążyć z wydaniem jednego nowego wydania na kwartał.

W najnowszej wersji beta 2.3.3. pojawiły się następujące zmiany:

- domyślne parametry argumentów funkcji - można napisać np. function costam(param = 2, tekst = "gmclan");, dodatkowo wsparcie dla JSDoc i możliwość włączenia wyświetlania tych wartości w podpowiedziach
- wywalono wykonywalny plik gita dorzucany do IDE, teraz trzeba zainstalować własnego gita aby korzystać z jego funkcjonalności w IDE
- podstawowe runtime dla systemu na który pobieramy GMS2 jest zbundlowany i nie trzeba czekać na pobranie go (to opcja dla osób które nie mają kupionych dodatkowych eksportów)
- zmieniono działanie funkcji cofnij, która teraz nie działa jedynie dla danego okienka, ale dla całego zasobu (czyli jeśli coś otwiera się w drugim oknie, cofanie nie ograniczy się do "pod-okna", ale nadal co całego zasobu - zamknięcie jakiegoś okienka nie usuwa więc opcji cofania)
- wprowadzono sporo poprawek użycia CPU przez IDE na niektórych konfiguracjach sprzętowych
- Inspektor (włączany przez Windows > Inspector) działa obecnie dla zasobów: notatki, skrypty, sekwencje (w tym instancje w room editorze), shadery i tilesety
- F1 / kliknięcie środkowym przyciskiem myszy teraz przechodzi prawidłowo do żądanej funkcji, jeśli jest ich więcej niż jedna w skrypcie
- w Search & Replace klawisz ESC w końcu zamyka okienka ;0
- pojawiły się funkcje font_get_info(), sprite_get_info(), które zwracają strukturę z milionem danych o fontach i sprite (ale ich aktualizowanie nie zmienia tych zasobów, to raczej takie "metadane").
- dodano wsparcie dla bocznych klawiszy myszek (o ile takowe posiadają) - mb_side1, mb_side2
- poprawienie focusa gier na itch.io i newgrounds dla gier w iframe

Betę można zainstalować "obok" wersji stabilnej i działać w obu programach jednocześnie, nie widzą się one wzajemne i nie przeszkadzają sobie wzajemnie. Jedynym problemem może być odpalenie gry zrobione w becie w stabilnej 2.3.2, bo oczywiście nie ma nowych ficzerów :)

2.3.3 w wersji stabilnej powinno zadebiutować do 30 czerwca.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?