Linki do ciekawych stron

Obniżka cen GameMaker Studio!

Kto by się spodziewał, po przyjściu Opery raczej liczyliśmy na zmianę modelu biznesowego na abonamentowy, tymczasem dzisiaj YYG poinformowało, że od teraz wersje HTML i Mobile będą tańsze o odpowiednio 25% i 50%, schodząc do magicznej bariery 99$ (tak samo jak wersja desktop).

Oficjalna nowa polska cena to 399zł, a zatem opłaca się kupować w dolarach (oszczędność 35-40zł), jeśli macie możliwość skorzystania z niskiego przewalutowania.

Grafika: /upload/ajax/20210520_4cf032e71f7097b40448f578e3e67974.png

Komentarze (łącznie 6):
n
nowy_user (Czw., 20 Maj. 21, 22:07)
#1

Kupiłem Mobile pół roku temu i podskórnie czułem, że z moim szczęściem to ceny zaraz poszybują w dół. Ale nie ma we mnie ani grama złości. Cieszę się, że inni będą mieli taniej. Myślę też, że to sygnał, że eksport mobile może stać się oczkiem w głowie Opery :) Opera wprowadza nowy ład dla całej społeczności GMa.

gnysek (Pią., 21 Maj. 21, 09:30)
#2

Ja raczej przeczuwałem podwyżkę lub abonament.

n
nowy_user (Pią., 21 Maj. 21, 10:15)
#3

Ja wciąż obawiam się, że do tego może dojść, ale to raczej najwcześniej dopiero od gms3. Teraz to byłby bigos, co zrobić z użytkownikami takimi jak my, którzy już zapłacili za permanentną licencję? Byłoby trochę nie fair doić z nas jeszcze dodatkową kasę, więc pewnie Opera chce poczekać do gms3 z nowym modelem płatności.

gnysek (Pią., 21 Maj. 21, 12:50)
#4

No właśnie teraz sie zacząłem zastanawiać, że może obniżka to jednak przygotowanie gruntu, żeby abonament za każde rozszerzenie też był ten sam.

Bankowo kto kupił stałą licencje z nią zostanie, jeśli będzie miesięczna to albo z dodatkowym priorytetowym supportem, albo od GMS3.

Przy czym po przejściu na subskrypcje numerowanie oprogramowania kolejno traci sens, wydaje się wersję ROK.MC i tyle :P

Natomiast ja obstawiam, że jak wejdą subskrypcje, to wejdzie... GameMakerStudio GX.

n
nowy_user (Pią., 21 Maj. 21, 15:17)
#5

no numeracja nie miałaby już większego sensu w takim wypadku. Ja myślę - i mam taką nadzieję - że za Opery nastąpi solidny rebranding produktu. Ja wiem, że nazwa GameMaker to pewien sentyment, ale serio, to już nie przystoi, żeby bądź co bądź solidne oprogramowanie do gamedevu, nazywało się jak zabawka dla dzieci.

Co do wprowadzenia modelu subskrypcji, to jest to spore wyzwanie PRowe. Zauważcie, że Opera nawet nic nie sugerowała w tej sprawie, a ludzie już panikują i grożą, że przerzucą się na Godota, niektórzy już nawet pobrali instalkę. Nie mam pojęcia, jak Ross to ogłosi, żeby nie wyszedł na kapitalistycznego wyzyskiwacza, ale chłopak musi się przygotować na to, że wyleje się na niego wiadro pomyj i hejtu.

gnysek (Pon., 24 Maj. 21, 23:34)
#6

E tam, kto dłużej pracuje w IT subskrypcji się nie dziwi. Chociaż faktycznie, bez obietnicy porządnych zmian (np. Godot na tle GMa zasuwa), to subskrybcja większa niż 4-5$ to by było przegięcie.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 Adriann, p pk100
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?