Na stronie wylądował dziś pierwszy od dawien dawna przykład, tym razem dla GameMaker Studio 2.3+.
Pokazuje on jak w prosty sposób stworzyć pauzę w grze, bez użycia surface i deaktywacji instancji - każda z nich może nadal reagować na jakiś kod jeśli mamy taką ochotę. Wykorzystałem do tego struktury, które zapamiętują obecny status obiektów i je zatrzymują (animacja, speed), a potem wznawiają poprzednie akcje.
Przykład sprawdzicie tutaj: gmclan.org/index.php?plik=230
Możecie też zobaczyć jego kod źródłowy na GMCLANowym Githubie: github.com/gmclan-org/pause_no_surface
___
Przykład powstał dzięki motywacji i wsparciu udzielonemu przez patronów GMCLANu, którzy wsparli rozwój serwisu finansowo: bagnz0r, Borek, I am vader (LeD), I am Lord (Huderlord), Sutikku, SimianVirus7, tramur, Chell, Adriann, nowy_user, Uzjel
Możesz do nich dołączyć, wchodząc na patronite.pl/GMCLAN .
Nowy przykład - pauza bez użycia surface
środa, 19 Maja 2021, 00:17