Ostatniego możliwego dnia w pierwszym kwartale wydano obiecaną wersję GameMaker Studio 2.3.2.
Zawiera ona następujące nowości:
- 9 slices - rozciągliwe sprite'y podzielone na 9 segmentów
- bibliotekę krzywych - możliwość nadpisania swoich krzywych predefiniowanymi wartościami
- manipulacja surface dzięki camera_set_begin_script
- wywalony manual i tutoriale z programu, dzięki czemu instalator schudł o połowę - te otwierają się teraz w przeglądarce
- cache dla kompilacji, który powinien dla większych gier poprawić znacznie czasy przy testach
- ponad 200 bugów, w tym oczywiście na struktury i garbage collector (zwłaszcza te dotyczące psujących się losowo tablic!)
Pełne listy zmian:
IDE: gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
Runtime: gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html
Następna wersja 2.3.4 powinna zawierać nowości dla dodanego niedawno Asset Inspectora (ostatecznie każdy zasób z drzewka będzie mógł być w nim edytowany), oraz przejście IDE z OpenTK na SDL2, które ma umożliwić parę nowych rzeczy.
Dzięki tym dwóm zmianom, pod koniec roku GMS2 ma zyskać bardziej przyjazdny interfejs bez "sznurków" i przeciągania workspace, który odtrąca wiele osób.
Pełna lista zmian na ten rok (jedno wydanie na kwartał), tutaj: help.yoyogames.com/.../231719448-RoadMap
Game Maker 2.3.2 wydany
Piątek, 02 Kwietnia 2021, 16:49