Linki do ciekawych stron

Playtech sprzedał YoYoGames za 10 milionów $

Niespodziewanie, Playtech postanowił pozbyć się wszystkich swoich udziałów w firmach robiących gry na komórki. Wśród swojego portfela mieli też YoYoGames, które co prawda gier nie robiło, ale miało program który to umożliwia.

Wiadomo też, że YYG zostało sprzedane po kosztach - kupiono je za 16 milionów, a sprzedano aż za 6 mniej, być może wynika to jednak z faktu różnic kursowych (Playtech jest firmą z UK), oraz faktu, że Playtech ubił dział publikowania gier w YYG, który miał potencjał.

Co to oznacza? Cóż, zależy kto kupił firmę, ale być może nowy nabywca nie będzie już tak restrykcyjny jeśli chodzi o kontakt na linii deweloperzy - użytkownicy. Przed przejęciem przez Playtecha Russell i Mike zdradzali wszystkie nowe ficzery na twitterze gdy tylko się za nie zabierali, a nawet przyjmowali sugestie czy naprawiali bugi zgłoszone w ten sposób. Po przejęciu - nawet opublikowanie obrazka z manuala, który przypadkowo wylądował w stabilnej wersji, ale dotyczył czegoś co dopiero nadejdzie, mogło skończyć się kilkudniową blokadą konta na forum.

Na razie nie wiadomo kto kupił firmę, chociaż plotki mówią o powiązaniach z firmą Opera.

reuters.com/.../update-1-playtech-sees-2020-ahead-of-expectations-as-lockdowns-boost-gaming-idUSL4N2JN1PG

Komentarze (łącznie 11):
n
nowy_user (śro., 20 Sty. 21, 10:07)
#1

Z perspektywy czasu zastanawiam się, czy YoYo dobrze zrobiło sprzedając udziały dla PlayTech. Wiadomo, zastrzyk gotówki był kuszący, ale gdyby nie sprzedali udziałów, to mogli rozwijać się stabilniej, oczywiście trochę wolniej, ale za to bez narzuconego z góry kierunku. W końcu YoYo to firma, która przed tym nieszczęsnym 2015 też miała dochody, ludzie przecież kupowali licencje gms1 , i to za niemałe (jak na tamte czasy) pieniądze, więc firma generowała przychód. Zapewne mogli sobie pozwolić na utrzymywanie niewielkiego zespołu i to bez wsparcia inwestorów. A teraz to już musztarda po obiedzie, są już właściwie narzędziem w rękach dużych graczy. Przekazywani z rąk do rąk, w zależności od tego kto da kasę. Grube ryby biznesu traktują YoYo jak panią trudniącą się najstarszą profesją świata. Szkoda :(

gnysek (śro., 20 Sty. 21, 23:27)
#2

W sumie to Sandy sprzedał firmę Playtechowi, pewnie to była pierwsza i jedyna oferta a dawali tyle kasy, że się nie zastanawiał sekundy :P

No i nie mówmy, że nie byli w rękach wielkich graczy, Sandy był vice-prezesem Microsoft Games Europe, a jeszcze parę innych osób tam miało udziały, które w ogóle z nazwiska się nie pojawiały poza urzędami.

n
nowy_user (Czw., 21 Sty. 21, 10:35)
#3

Ciekawe, czy zmiana właściciela będzie wiązać się z powrotem byłych pracowników. Nieoficjalnie mówi się, że Mike poważnie się zastanawia, również Gnysek na forum YoYo zasugerował, że rozważyłby taką propozycję. No kto wie, może rzeczywiście nie będzie tak źle pod skrzydłami Operami i YoYo odbuduje swą dawną świetność?

Adriann (Czw., 21 Sty. 21, 11:31)
#4

Mam nadzieję że to będzie oznaczało jakieś większe zmiany na plus.
Szczególnie liczę na to że wreszcie ktoś się zastanowi jak do gma dodać jakieś lepsze rozwiązanie dla 3d :P

gnysek (Pon., 25 Sty. 21, 12:05)
#5

GM nigdy nie będzie do 3D, od tego jest Unity, sprawa prosta :)

n
nowy_user (Pon., 25 Sty. 21, 17:04)
#6

Jak to mówią: "nigdy nie mów nigdy". Na ten moment jest to mało prawdopodobne, to fakt, i jeśli ktoś koniecznie chce robić 3d, to raczej powinien uczyć się Unity lub Godota. Pewnie za kadencji Opery też to się nie zmieni, ale nigdy nie wiadomo, kto będzie np. za 5-10 lat rządził YoYo i w którym kierunku będzie chciał pójść z GameMakerem.

gnysek (śro., 27 Sty. 21, 11:59)
#7

Ej, pracowałem w YYG, znam opinię na temat 3D. Nie ma sensu rzucać się z motyką na księżyc, na rynek zdominowany przez innych gigantów.

Adriann (Czw., 28 Sty. 21, 14:36)
#8

Nie mówię o radykalnych zmianach a kilku dodatkowych narzędziach żeby się dało zrobić cokolwiek :P

I am Lord (Sob., 30 Sty. 21, 13:57)
#9

By chociaż dali wsparcie jakiegoś popularnego formatu modeli i by było ok, resztą by się użytkownicy zajęli. Wsparcie dla szkieletowych animacji

gnysek (Nie., 31 Sty. 21, 16:06)
#10

Dla szkieletowych 2D jest, od Spine :)

Adriann (śro., 03 Lut. 21, 15:36)
#11

Bardzo dobrze się sprawdza swoją drogą :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?