Linki do ciekawych stron

Beta GameMaker Studio 2.3 dla wszystkich

Grafika: /upload/ajax/20200618_3e1524e5ae9f97f3bc3471902acb76b2.png

Beta GMS 2.3 wystartowała dla wszystkich. Poza dodaniem struktur, try/catcha i Sekwencji, w ostatniej chwili poprawiono też w końcu Manual - już nie będzie otwierał się w programie, a na zewnątrz i zyska nowy wygląd, przez co ma działać lepiej.

Betę znajdziecie na accounts.yoyogames.com/downloads - jako trzecia opcja na górze.

Grafika: /upload/ajax/20200618_b5320087b529adf7d5646d1561431fef.png

Komentarze (łącznie 22, wyświetlam 1 - 15):
n
nowy_user (Czw., 18 Cze. 20, 21:45)
#1

No i dzięki tej aktualizacji, GMS2 wskakuje do top 5 najlepszych wersji GMa.

1. GM 8.1
2. GM 5.3
3. GMS 1.499
4. GMS 2.3
5. GMS one ( dla przypomnienia, to jest ta wersja, która miał w logo głowę Marka Overmarsa)

gnysek (Pią., 19 Cze. 20, 00:07)
#2

Była wersja z jego głową ? :D

Threef (Pią., 19 Cze. 20, 12:54)
#3

To chyba z GM8 były żarty że chcieli zrobić logo z emotką ale nikomu się nie podobało

I am Lord (Nie., 21 Cze. 20, 05:50)
#4

Dlaczego GM5.3 top 2? Na tym nie szło nic zrobić

gnysek (Pon., 22 Cze. 20, 10:24)
#5

To wygląda bardziej jak toplista "do którego GM najdłużej pojawiały się pytania na forum".

n
nowy_user (Pon., 22 Cze. 20, 23:50)
#6

GM 8.1 to wg wielu ekspertów najlepsza wersja GMa. Szybki, intuicyjny, bez dziwacznych bugów. Świetny edytor sprite'ów i obrazków, szybki czas kompilacji, oraz rewolucyjny jak na tamte czasy system particli. Właściwie po GM 8.1 nie wyszła już żadna ciekawa wersja do czasu GMS.

GM 5.3 - to był pierwszy GM na który zaczęły powstawać komercyjne gierki. Jeśli mnie pamięć nie myli, to właśnie pierwsza polska GM'owska superprodukcja - Magi powstała właśnie na GM 5.3 . Sprzedawała się jak ciepłe bułeczki. Do momentu GM 5.3 ludzie tworzyli gierki tylko hobbyistycznie, ale ta wersja 5.3 to zmieniła. Z pobocznych rzeczy, to ta część wprowadziła obsługę 3d.

GMS 1.499 - Jeden z najlepszych GMów. Połączenie ciekawych feature'ów oraz szybkości kompilacji. Dark mode. Intuicyjne IDE. Sprawienie, że eksporty stały się w miarę stabilne ( przypominam, że eksporty na np. WEB czy Androida, były tragiczne w wersji GMS1. Dopiero aktualzacje do GMS 1.499 to zmieniły)

GMS 2.3 -wprowadzenie długo wyczekiwanych zmian w GML-u. Niestety nie załapało się na TOP3 z uwagi na fatalny sprite editor z nieintuicyjnym systemem 'brush', niezbyt wygodne IDE, wolny czas kompilacji oraz brak obsługi GMLive. Szczerze mówiąc, to dziwie się, że ta część w ogóle załapała się do TOP5.

GM one - może nie było tu zbyt dużo funkcji, to była pierwsza stabilna część GMa, stworzona jeszcze w pracowni Marka Overmarsa. Znalazła się w TOP5 ze względu na sentyment i wspaniałe logo - z głową Marka.

Threef (śro., 24 Cze. 20, 12:43)
#7

> Właściwie po GM 8.1 nie wyszła już żadna ciekawa wersja do czasu GMS.
No nie wyszła żadna :D Pomiędzy nimi nie było nic. GM:HTML5 był betą GM:S

Borek (Czw., 25 Cze. 20, 10:50)
#8

Najlepsze jest to, że Almora powstaje 9 lat, ale tak naprawdę była tworzona w 3 różnych etapach GMa :) nawet jeszcze mam kilka funkcji, które były pisane pod GM 8.1. Almora przeżyła wszystkie epoki GM :D Co ciekawe jak zaczynałem robić Almorę Darkosen na mobilki, to flagowcem był Samsung Galaxy S Plus, czyli takie podkręcone Galaxy S1, a teraz mamy Galaxy S11 ( czyli s20 ). Swoją drogą pamiętam jak w Aliensach musiałem korzystać z 39dll biblioteki do obsługi socketów, teraz jest już elegancko, bo sockety są wbudowane, do tego bufory i inne pierdoły, ahh.... marzy mi się powrócić do projektu Aliensów na STEAM :) Na pewno to nastąpi po Almorze :) A jeżeli chodzi o wersję GMa, która była dla mnie najlepsza, to zdecydowanie GMS 2, ja wiem, że jest wolniejsze IDE, gorszy image editor, ale za to Room Editor działa pięknie, są warstwy i inne dogodności typu lepsze wyszukiwanie itp. Problemem było przerzucić się z GMS 1 na GMS 2 i przepisanie kilkunastu funkcji w tak potężnym projekcie jak Almora, ale dało radę i jest naprawdę spoko :)

Borek (Czw., 25 Cze. 20, 10:51)
#9

A na GMS 2.3 przerzucę się dopiero jak skończę Almorę, nie ma co ryzykować i nie ma już na to czasu. Aliensy powstaną na 2.3 :)

n
nowy_user (Czw., 25 Cze. 20, 16:16)
#10

Borek, lepiej się pospiesz bo YoYo nie wspiera już jedynki. Z grami na desktop nie ma problemu, ale na mobilne urządzenia już jest kłopot. Z tego co kojarzę Almora miała być dostępna na Google Play, no nie?

Borek (Czw., 25 Cze. 20, 21:50)
#11

Ale przecież Almora od bardzo dawna jest przepisana na GMS 2 i w niej tworzę dalej Almorę :) Tak, na Google Play a następnie na AppStore.

Borek (Pią., 26 Cze. 20, 08:13)
#12

Mi chodziło że na GMS 2.3 przerzucę się po premierze, bo jest dużo zmian, a teraz siedzę na GMS 2.2 :)

n
nowy_user (Pią., 26 Cze. 20, 12:18)
#13

Tak, masz racje Borek, napisałeś wcześniej, a ja przeoczyłem. Ciekawe, że uważasz, że GMS2 jest lepsze od GMS1, chyba jesteś pierwszą osobą, która tak twierdzi :)

gnysek (Pią., 26 Cze. 20, 14:26)
#14

Ja też tak uważam. Dlatego, że przy okazji w silniku też parę rzeczy zmienili już dawno.

P
Pieter (Wto., 28 Lip. 20, 13:00)
#15

@Borek kiedy Almore w końcu skończysz? Słyszę tę samą śpiewkę już od 9 lat :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Tival, Filyps, fervi, YoungKrystian, Sevitaus, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, debil debilowski, Uzjel, VanhGND, Pako, Arrekin, LeD, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Mtax, g..., l..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?