Miały być wielkie zmiany, ale jak zawsze wyszło wielkie yayo. YYG nie wyrobiło się z dodaniem zmian w GML ani na święta, ani nawet do połowy stycznia. Pod koniec roku napisano tylko enigmatycznie, że otwarta beta tych zmian "wślizgnie się w nowym roku" co może oznaczać zarówno styczeń jak i czerwiec.
Na pewno gotowe są już dokumentacje do systemów curves+sequences (wykres przechodzenia animacji, oraz oś czasu animacji), czy też struktur i try/catch (te dwa ostatnie opisałem nawet po polsku na stronie - znajdziecie je w bloku "Najnowsze zasoby" po prawej od newsów).
No cóż, YYG już nas przyzwyczaiło do takich rzeczy, szkoda tylko, bo tym razem zmiany są naprawdę fajne - sekwencje pozwolą animować szkieletowo postaci i tworzyć w parę minut efekty które normalnie trzeba programować i testować godzinami, a struktury też pozwolą zapisać wiele danych w ciekawszy sposób.
Linki do ciekawych stron
Czwartek, 16 Stycznia 2020, 13:57
Komentarze
(łącznie 2):
Generalne z tego co widziałem, to Spine pozwala na więcej, bo dostaniemy tylko to co GM już umie - obracanie i skalowanie, bez zniekształcania, nie będzie też chyba takiego przypinania kończyn tylko po prostu ustawisz obrazek na canvasie - no ale i tak będzie to milion razy lepiej niż teraz, bo bez programowania będzie można ustawić skalę, alphę, kolor i pozycję.
Z drugiej strony, skoro niektóre rzeczy już dla Spine obsługuję, to liczę, że oni w kolejnych miesiącach będą dodawać nowe opcje i rozszerzać GMa. To teraz to będzie też pewnego rodzaju baza na przyszłe dodatki. Muszą zrobić te dwie DUŻE zmiany, zeby potem móc co 1-2 miesiace dawać małe ulepszenia.
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 25 dni temu
wydana 25 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 354 dni temu
wydana 354 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
wydana 2 dni temu
2024.1100.0.658
• 0.13.0
wydana 2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
45 użytkowników online na discordzie:
Nikas, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, EchoDuck, p..., Alkapivo, m..., GMRussell, Gameduro, OdrzuconyKrakers, HappyOrange, fervi, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Sevitaus, Kalor, Cysior, antek, MKP (GEM), s..., Domeen0, Tobi1Kenobi, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, szmalu, Morro, LeD, Miłosz, Marco, 21Lancz, 🧁Cupcake🧁, Voytec, Ulti, m..., bagno, Mtax, LadyLush, Sporek, l..., moeglich, d..., Add92, Krzysiek1250, Shockah
Shoutbox
Wojo
(15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek
(11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo
(11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek
(18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek
(11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo
(08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann
(08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann
(08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek
(10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo
(08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?