Linki do ciekawych stron

Game Maker Studio 1.2 wydane

Game Maker Studio 1.2 zostało już oficjalnie wydane. Kto korzystał z wersji beta ma ją już od piątku. Głównie zmiany to kompilator YYC który tworzy całkowicie binarny i nie interpretowany już kod (nawet 100x szybsze skrypty), oraz Shadery działające na każdej platformie (HTML5 też, ale tylko z WebGL).
W związku z tym zmieniły się ceny GM:S, edycji Master nie można już dostać aktualizując wersję Pro (co boli chyba najbardziej, bo wcześniej można to było zrobić dopłacając różnicę w modułach).
YoYoGames ma też nową stronę internetową.

Kolejna wersja - 1.3, skupi się nie na runnerach (wynikowe gry), a na samym edytorze (IDE), który zostanie napisany od nowa. Wiemy nieoficjalnie, że będzie on stworzony w C#, powinien działać dzięki Mono na Linuxie i Macu, oraz będzie zawierać podpowiadanie zdefiniowanych przez nas zmiennych i warstwy w edytorach sprite'ów i roomów.

Komentarze (łącznie 13):
Uzjel (Sob., 31 Sie. 13, 16:58)
#1

i zakładki w code editorze! :)

k
kriso99 (Sob., 31 Sie. 13, 21:07)
#2

wow no to juz cos poziom dobry :D

gnysek (Sob., 31 Sie. 13, 22:32)
#3

Gdzie zakładki? W Shaderach? To się nie liczy.

Jeremiah (Nie., 01 Wrz. 13, 10:29)
#4

Z tego co widzę, to ten YoYo Compiler trzeba dokupić osobno, jeśli ma się tylko wersję pro? :/

Uzjel (Nie., 01 Wrz. 13, 12:10)
#5

Chodzi o to, że w 1.3 powinny już być zakładki w code editorze.

E
Exigo (Nie., 01 Wrz. 13, 19:31)
#6

Jest jakaś szansa w przyszłości na wbudowany runtime do Spine (system animacji szkieletowych, esotericsoftware.com)?

gnysek (Nie., 01 Wrz. 13, 21:09)
#7

Raczej nie. Ale coś o Flashu przebąkują to może motion tween będzie, wtedy to już lekko.

P
PsichiX (Pią., 06 Wrz. 13, 06:39)
#8

GM:S dziala na windzie XP? zainstalowalem wczoraj, ale ni wlacza sie D:

E
Exigo (Pią., 06 Wrz. 13, 07:45)
#9

Jestem prawie pewien że powinno odpalić po instalacji najnowszego Service Pack-a.

gnysek (Pią., 06 Wrz. 13, 13:39)
#10

Niby jo: yoyogames.com/.../system-requirements

maly158 (Czw., 12 Wrz. 13, 15:22)
#11

A kiedy będą naprawione błędy w 3D ??

gnysek (Czw., 12 Wrz. 13, 20:55)
#12

Jak zgłosisz co nie działa - help.yoyogames.com

maly158 (Wto., 08 Paź. 13, 00:03)
#13

No i nie są naprawione - zgłosiłem jeszcze raz.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.8.1.102 • 2023.8.1.148
wydana 14 dni temu
LTS
2022.0.1.31 • 2022.0.1.30
wydana 169 dni temu
Beta
2023.800.0.406 • 2023.800.0.429
wydana 30 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
23 użytkownicy online na discordzie:
ACCESS_ViOLATiON, MKP, Alice, Carl-bot, PolTomski, DungeonFairy, Murrri, Grela, fervi, s..., Chell, Alkapivo, Pako, LadyLush, Adriann, Fylyps, bagno, Tidżi, Dyno, Mtax, g..., SzymonKe, moeglich
Shoutbox
gnysek (14:59, 28.09.23)
Poszedł dziś update strony :)
Adriann (21:06, 14.08.23)
Jest..hoho:D
Adriann (21:04, 14.08.23)
Nie znam tego, poszukam. Nie mówisz mam nadzieję o tej podmiance wewnątrz skryptu?
gnysek (10:38, 14.08.23)
Przecież jest: Search & Replace. Do tego nazwy skryptów i zasobów akurat Feather podmienia praktycznie bez problemów.
Adriann (14:39, 12.08.23)
Przydałaby się opcja do globalnej zmiany nazwy zmiennejobiektu we wszystkich skryptach i obiektach :D Tak to jest dość ciężko zabrać się za sprzątanie
SimianVirus7 (10:39, 12.08.23)
To nie burdel, to nieład artystyczny
exp (00:35, 12.08.23)
Feather nie zrozumiał, że burdel jest elementarną częścią mojego projektu
exp (00:34, 12.08.23)
Miałem to samo, nie tyle otworzyłem stary projekt, co w końcu ściągnąłem aktualizację (bo olewałem ten komunikat od chyba półtora roku)
gnysek (23:48, 10.08.23)
Kolizje tilesetowe rządzą!
gnysek (20:01, 26.07.23)
zobaczycie nowy edytor kodu, powinen wskoczyć do bety w sierpniu...
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Kiedy wyjdzie GameMaker (Studio) 3.0?