Linki do ciekawych stron

Przetestuj LLVM na swoim telefonie już dziś

Do premiery GM:Studio 1.2 pozostało jeszcze parę tygodni, tymczasem Russell dziś udostępnił demo które pokazywali na GDC, pokazujące jedną z ważniejszych zmian - LLVM, czyli pełną kompilację kodu nie do maszyny wirtualnej GMa, a tak samo jakby aplikacja była pisana w czystym C++ (lub odpowiednich dla danej platformy), niemalże na Assemblerowym poziomie.

Demo pokazuje jedynie 10x przyspieszenie, ponieważ korzysta jedynie z CPU, ale w połączeniu z telefonami które mają GPU (ze względu na brak interpretowania eventu draw i wykonywania go dopiero wtedy), gry mają działać szybciej o 100x (oczywiście pod warunkiem, że nie zwiększamy zużycia pamięci).

APK bez LLVM: dropbox.com/.../GDC_Stars-NoLLVM-1.0.0.apk
APK z LLVM: dropbox.com/.../GDC_Stars-LLVM-1.0.0.apk

Na moim telefonie (Xperia U) z Androidem 4.1 pierwszy test osiągał 4-6FPS i 4600 particli, a ten z LLVM - 14 - 16FPS i 9600 particli. Może nie jest to 10x, ale i tak widoczna różnica.

Komentarze (łącznie 9):
Nirvan (Pon., 22 Kwi. 13, 20:05)
#1

Chyba musze sobie koma z androidem zalatwic i jakies gierki na to porobic :P jest gdzies jakis artykuł o zarabianiu na takich grach bez mikropłatności lub cos w tym stylu moze?

Piotrek1910 (Pon., 22 Kwi. 13, 20:09)
#2

To za działa na każdy telefon? Nawet z prockiem armv6?

A
Amaterasu (Pon., 22 Kwi. 13, 20:46)
#3

"w połączeniu z telefonami które mają GPU, przetwarzanie kodu (ze względu na brak interpretowania eventu draw i wykonywania go dopiero wtedy), gry mają działać szybciej o 100x"
Możliwe, że to tylko ja, ale coś w tym zdaniu jest nie ten tego.

OriPL (Pon., 22 Kwi. 13, 20:49)
#4

Na moim Samsung GT-S5360
Bez LLVM - 1 - 2 FPS
Z LLVM - 4 - 6 FPS

Co prawda mój telefon to złomek i nawet nie ma GPU ale widać różnice pierwszego testu 4600 Particli i ok 9000 w drugim (a i tak FPS'y są wyższe)

OriPL (Pon., 22 Kwi. 13, 20:50)
#5

Gdyby w obu testach wykorzystać taką samą ilość cząsteczek, to myślę że osiągnęlibyśmy bez problemu 10x wzrost wydajności... GJ!

gnysek (Pon., 22 Kwi. 13, 21:19)
#6

Szkoda, że zwiększyli ich ilość, byłoby bardziej porównywalnie. Chyba, że ilość jest zależna od jakiejś nowej funkcji...

baca (Wto., 23 Kwi. 13, 13:16)
#7

Samsung S3
Bez LLVM - 6-8 FPS 4,5k particli
Z LLVM - 26-28 FPS 10k particli

baca (Wto., 23 Kwi. 13, 13:27)
#8

Nexus 7

Bez LLVM - 6-8 FPS 4,5k-5k particli
Z LLVM - 16-17 FPS 9,9-10k particli

Threef (Czw., 25 Kwi. 13, 15:47)
#9

Sony Xperia X8

Bez LLVM - 1 FPS - 2,5-3,0 k part
Z LLVM - 1-3 FPS - 9,5-10 k part

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?