Linki do ciekawych stron

Win8RT - kolejna platforma w GM:Studio

YoYo Games dodało kolejną platformę docelową dla gier z GM:Studio - Windows 8 RT (procesory ARM). Aby ją uzyskać, wystarczy zaktualizować swoją licencję w programie (Help > Update licence).

Wróciły też funkcje game_load i game_save, doszedł support dla gamepadów na bluetooth w Androidach (Ouya?).
Zmienił się też mechanizm deaktywacji i aktywacji obiektów, więc mogą być bugi...

Komentarze (łącznie 11):
Threef (Pią., 12 Kwi. 13, 16:36)
#1

Podobno już ludzie robią coś na Ouya w GM.

gnysek (Pią., 12 Kwi. 13, 19:23)
#2

Bo niby wystarczy tylko dodać coś w manifeście z konfigiem i działa.

Boad (Sob., 13 Kwi. 13, 15:21)
#3

A wiadomo na co jeszcze będą eksporty?
Nintendo/Wii może?

gnysek (Sob., 13 Kwi. 13, 17:07)
#4

Już o tym pisałem, że takie platformy wymagają devkita, a więc sam eksporter kupę Ci da. Do tego często aplikacje muszą być podpisywane kluczami i jest pewien problem w związku z tym.

Threef (Sob., 13 Kwi. 13, 17:26)
#5

Konsole są zamknięte ze względu na piractwo.

T
Trzynasty (Nie., 14 Kwi. 13, 13:29)
#6

Jakoś w unity jest na jakieś konsole export(PSP i coś tam chyba PS3).

HuderLord (Nie., 14 Kwi. 13, 13:43)
#7

To nie są takie typowe exporty. Nie da się ich kupić na stronie unity. To jest tylko przycisk do emaila przedstawicieli sony, MS i Nintendo. Nie wiem jak to dokładnie działa ale zakładam że to te firmy portują jak uznają że twoja gra jest warta czego kolwiek.

gnysek (Nie., 14 Kwi. 13, 19:05)
#8

Nie no, eksportuje Ci do kodu który możesz kompilować na te platformy, ale używając odpowiednich dla nich narzędzi i devkitów. Kod taki musi być podpisany, certyfikowany i tworzony na konsoli ze wzgledu na budowe procesora.

T
Trzynasty (śro., 17 Kwi. 13, 19:30)
#9

Nie testowałem tego osobiście ;)
Najlepiej jak każda firma produkująca gry stworzy własną konsole tylko na swoje gry...

U
Utermiko (śro., 17 Kwi. 13, 20:27)
#10

@Trzynasty yy...nie

T
Trzynasty (Pią., 19 Kwi. 13, 15:00)
#11

@Uterminko: to 2 zdanie to ironia :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  wczoraj
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 199 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  3 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
34 użytkownicy online na discordzie:
s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, Grela, Add92, Kowu, Filyps, Sevitaus, r..., MKP (GEM), Moldis, Arrekin, MagnusArias, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, Marco, LeD, m..., bagno, HappyOrange, l..., d..., Nikas, Krzysiek1250, Shockah, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?