Jeśli macie ostatni update GM:S, oraz posiadacie wersję "master" - zaktualizujcie swój klucz (Help > Update Licence) i eksport na Linuxa pojawi się na liście platform.
Eksporter jest nastawiony na Ubuntu, ale być może wspiera inne platformy.
Przykładowa gra mojego autorstwa, którą możecie testować, dostępna jest tutaj: db.tt/dq1xhbf5 (jest to demko Angry Cats z zeszłorocznego GDC).
Jak skonfigurowac GM:S z Ubuntu do testowania gier - przeczytacie tutaj: wiki.yoyogames.com/index.php/Setup_Gamemaker:Studio_for_Ubuntu_(Linux)
Linki do ciekawych stron
Mmmm... Fala gier dla Linuxa. Nie rozumiem właściwie dlaczego konkretnie do Ubuntu (Unity opiera się na Gnome o ile pamiętam, czyli GTK), KDE niet, ale całośc i tak chyba używa czegoś bardziej multiplatformowego.
Na pewno taka możliwość byłaby mniej prawdopodobna niż udostępnienie eksportu na sprzęt MS. I tu nie chodzi o technologię czy coś w tym stylu. Sprzęt Sony jest po prostu bardzo zamknięty, i nie zanosi się na zmiany w tej polityce.
PS4 przecież ma obsługiwać gry stworzone Unity 4, z reszto swego czasu był konwerter gier z GM'a na PSP nie wiem czemu go nie udostępnili.
A sprawdzał ktoś czy poza Ubuntu działa? Bo całkiem możliwe, że tak.
Co do PS4, to takiego eksportu nie będzie, bo Sony wymaga posiadania ich devkitu, żeby wydać grę - dlatego YYG wydało tylko dwie gry, we współpracy z uczelnią która miała devkit. Ponieważ koszt zakupu devkita to nawet 40000$ (do PS4), oraz dodatkowo inne wymagania (już wydane gry, budżet itp.), proces certyfikacji też prosty nie jest itd., to gier wydanych na te konsole byłoby tak mało, że nie opłaca się pakować kasy w eksporter - lub też skoro stać Cię na devkit, to i na programistę, który w 2-3 miesiące też napisze Ci grę na poziomie GM (a np. PS Vita ma do tego program w C#).
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu