Pojawił się problem z trybami mieszania (blending) w wersji 1.1.867 - przez to gry zwalniają, bądź grafiki dziwnie się wyświetlają (zwłaszcza w 3D). Przed wydaniem tej wersji nikt w YYG tego nie zauważył, jednak sporo osób zgłosiło ten problem i okazało się, że od ostatniej wersji usunięto z windowsowej wersji pewną funkcję Direct X odpowiedzialną za rysowanie polygonów, która powodowała pewne kłopoty z dalszym rozwojem GM (chodzi pewnie o shadery). Okazało się jednak, że ta funkcja posiadała pewien hack, który optymalizował rysowanie grafik które korzystają z blendingu. Mike i Russell pracują już nad poprawką, która wprowadzi ten hack ponownie do GM, ale bez wracania do funkcji DirectX którą usunęli.
Minus jest taki, że teraz część gier może mieć poważne spadki FPS, plus taki, ze na Androidach i iOS gry które korzystają z blendingu i particli powinny znacznie przyspieszyć, ponieważ one nie korzystały z DirectX, zatem nie korzystały też z tego "hacku".
YYG przyznaje: 1.1.867 jest trochę zepsute, ale dzięki temu znaleźliśmy pewien hack
Wtorek, 12 Marca 2013, 11:59