Wyszedł właśnie GM8.1.77. Normalnie nie pisałbym o każdym update, bo te wychodzą dość często, ale tym razem pojawiła się dość ważna zmiana, mianowicie antyaliasing 3D! Służy do tego funkcja display_reset(); Natomiast do odczytania możliwych poziomów AA służy stała read-only display_aa - która na kolejnych bitach zwraca czy można zastosować dany aliasing (2,4,8) - szczegóły w dokumentacji programu.
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes.html
Linki do ciekawych stron
ile trzeba było czekać by w końcu naprawili ten bug: "Normals don't scale properly with d3d_transform_add_scaling"
, który pochodził jeszcze z GM6 lol
Zamiast zwracać bajerancką liczbę mogli by już dać dispay_get_aa(level). Dla nich nie problem a gm to jednak w założeniu prosty program i by to pewnie ułatwiło życie niejednej osobie.
No i w ogóle to szału nie ma, oni tego antyaliasingu przecież nie pisali tylko powiedzieli karcie graficznej aby go używała - nic znam opengla (czy tam dxa) więc nie wiem jak to tam wygląda, ale to jednak maks pare linii. Więc raczej bym się ich czepiał że tak późno a nie cieszył z ficzeru : D
mógłby ktoś pokazać jak teraz wygląda grafika 3D w GM, wiem że gdzieś jest test ale nie chce mi się szukać a poza tym nie mam GM Pro. Tak że prosiłbym o screena.
Lolz na silniku Schylera z yoyo GMC jest u mnie 800 fpsów więcej gmclan.org/up539_6_schylerRTSengine.html
Please note: Many OLD cards require POW2 surfaces for use in 3D, or the surface will appear incorrectly.
Wuts is POW2?
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 27 dni temu
wydana 356 dni temu
wydana 4 dni temu