Linki do ciekawych stron

Game Maker w HTML5

Tym razem można uznać, iż YYG nas zaskoczyło - pracują bowiem nad eksporterem gier do HTML5 - co oznacza, że być może w niedługiej przyszłości w niektóre gry będzie można grać używając przeglądarki internetowej. Pomijając sam fakt, że gry via www wkroczą dzięki Game Makerowi na nowy poziom, to po raz pierwszy były by one również grywalne na Linuxie.

youtu.be/btc1YuUgqek

P.S. Zauważcie iż gra działa pod Internet Explorer 9

Komentarze (łącznie 31, wyświetlam 1 - 15):
baca (Sob., 26 Lut. 11, 02:20)
#1

Niech lepiej zabiorą się za pc 8.1.

gnysek (Sob., 26 Lut. 11, 02:50)
#2

Zajmują się, każdy robi co innego ;)

Muuuuczek567 (Sob., 26 Lut. 11, 09:11)
#3

Ciekawe, czy ktokolwiek się tego spodziewał, zanim o tym poinformowali :)

Tymon (Sob., 26 Lut. 11, 09:39)
#4

I did.

Uzjel (Sob., 26 Lut. 11, 09:57)
#5

Jak to działa ? WebGL ? Flash ?

Tymon (Sob., 26 Lut. 11, 10:11)
#6

HTML5?

Uzjel (Sob., 26 Lut. 11, 10:21)
#7

Tak po prostu ?

Morrowind (Sob., 26 Lut. 11, 10:39)
#8

O popatrz, jak miło :D

Platyna (Sob., 26 Lut. 11, 12:03)
#9

Gry to można pod Linuxem odpalać w większości. Ja chcę edytor!

mailosz (Sob., 26 Lut. 11, 12:13)
#10

A ja nie chće bo to by opóźniło wersję pod windowsa

Muuuuczek567 (Sob., 26 Lut. 11, 12:16)
#11

M@ILOSZ: patrz drugi post?

TheMarcQ (Sob., 26 Lut. 11, 12:32)
#12

pomijajac fakt ze game maker i tak jest juz zbyt przeladowany i zre moj cpu jak korniki drewno, moze wersje na przegladarke beda juz nie tak wymagajace, bardziej zoptymalizowane

4tk (Sob., 26 Lut. 11, 13:43)
#13

TheMarcQ: Zainwestuj w PC, Atari juz nie jest w modzie

TheMarcQ (Sob., 26 Lut. 11, 13:55)
#14

@4tk: nigdy! nie oddam mojego nesa!! moj!!! pc to zlo od sztana!

gnysek (Sob., 26 Lut. 11, 14:44)
#15

No cóż, nie liczyłbym, że JavaScript będzie dużo wydajniejszy niż GML. Owszem, obliczenia tak, ale ogólnie on też potrafi nieźle przyciąć i chyba tylko google chrome charakteryzuje się pod tym względem sporą stabilnością.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
r revenge0399
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, Carl-bot, p..., Grela, Kowu, Tival, m..., YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, Moldis, LeD, Domeen0, Dyno, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Mtax, g..., l..., moeglich, Draczeq, Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?