W ostatnim czasie YYG mocno skupiło się na wydawaniu gier na wszelakie urządzenia przenośne - i wydało ich tak dużo, że ja sam się już zgubiłem... na iPody itp. oraz Androidy ukazało się już 7 gier pod szyldem YYG, na PSP/PS3 jedna - razem 8 tytułów.
Programiści skupiają się obecnie na ulepszaniu konwerterów na wszystkie ze wspomnianych platform - może stąd właśnie obsuwa z obiecanym GM8.1, który miał wyjść miesiąc temu? Co parę dni Mike Dailly "ćwierka" na swoim twitterze o tym, że znów coś przyspieszyli w GM - pozostaje więc liczyć, że się tym podzielą dość szybko. Mnie już jednak to czekanie zaczyna nudzić...
Linki do ciekawych stron
Nie, GM8.1 ma być darmowy dla tych co mają GM8. I kolejne update'y też, aż do GM9 (a ma być teraz autoupdate).
Z info które wyciągnąłem dzisiaj - Mike pracował w YYG w ten weekend, więc robią nadgodziny, pytanie nad czym pracowali.
@Roki - a ja byłbym...
[...] pytanie nad czym pracowali.
Taa. Pewnie nad czymś innym niż GM, bo w innym wypadku już byśmy mieli Gm8.1
@MagnusArias: ciekawe ile napisałeś chociaż w 1% tak złożonych programów jak GM, że weekend jest dla ciebie wystarczającym okresem na dokonanie zmian Ja packer zasobów do Almory, który ma tylko drzewko plików, 4 checkboxy i zapis do pliku pisałem 4 dni po 6 godzin, a i tak nie jest idealny, ale wiem czego nie robić żeby się nie wieszał i mi wystarczy.
Tak szczerze to mi się wydaje, ze GM 8.0 - 8.1 będzie miał więcej zmian, niż 7.0 - 8.0. Z twittera wiadomo, że jest już zoom w room editorze zaimplementowany, więc coś tam się dzieje, ale pewnie siedzi nad tym jedna osoba.
Ja z kolei gadałem ostatnio z Russellem Kayem (developerem GM na Maca) i mi powiedział, że coś niedługo będzie robić, ale od dłuższego czasu nic nie ruszał. Ponieważ w bazie bugów nic się nie zmienia, zapytałem czy mogę pomóc. Poprosił, żebym porobił przykłady do zgłaszanych błędów i chciał mnie w ogóle zrobić adminem całej bazy.
Nie wiem jaki burdel tam mają, że sami se z tym nie radzą i są gotowi dać admina losowemu gościowi z internetu :/.
W każdym razie przeleciałem bazę, zrobiłem trochę porządku i dodałem mnóstwo przykładów do najważniejszych błędów. I co? I nic. Błędy dalej są otwarte, nie sprawdzane i nie w ogóle nie ruszane.
Nie wiem jak YYG pracuje, ale nie nazwałbym tego "wydajnością". A szkoda - wersje 8.1 i 9 brzmią naprawdę fajnie. Wersja na Maca też ma potencjał, bo jednak wreszcie jest multiplatformowość. Mam wrażenie, że tam są fajni developerzy z pomysłami, ale są nieefektywnie zarządzani.
Zastanawiałem się ostatnio, czy nie skorzystać z tanich linii lotniczych i nie zaliczyć wizyty w Dundee
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu