Linki do ciekawych stron

YoYoGames Competition 06 - wyniki

Po długim oczekiwaniu znamy wreszcie wyniki szóstego już konkursu YoYoGames na najlepszą tematyczną grę stworzoną w Game Makerze.

Przypomnę, że tematem tej edycji były odkrycia. Pole do popisu było spore, w sumie zostało zgłoszonych 265 gier - a było o co walczyć - główną nagrodą była kwota 1000 dolarów! Za 2. i 3. miejsce autorzy gier otrzymali odpowiednio 500 i 250 "zielonych".

A oto i zwycięskie gry:
1. THE HIVE! (titusthreex) - 1000$
2. BlackOut (Mark13673) - 500$
3. WARP (GraniteGear) - 250$

Gratulacje dla zwycięzców, i klasycznie już napiszę, że mamy nadzieję, iż w następnym konkursie (który ma zostać ogłoszony w najbliższej przyszłości) zaistnieje ktoś z polskiej sceny :)

Pełną listę zgłoszonych gier można przeglądać tutaj.

Komentarze (łącznie 4):
Maximal (Pią., 15 Paź. 10, 19:44)
#1

Zwycięzca wcale mnie nie dziwi - w widoczny sposób zdeklasował konkurencję. Solidna robota.

I
iamthelaw (Pon., 18 Paź. 10, 15:30)
#2

mi sie te gierki nie podobały poza WARP. Niby proste, ale grywalne

Moldis (Pon., 18 Paź. 10, 20:50)
#3

WARP: za krótki i zbyt prosty. Ot gierka jako przerywnik na chwilkę od zajęć, aczkolwiek miły i przyjemny z fajną grafiką i pomysłem. Może zajęła mi 20 minut?

BlackOut: pierwsze podejście do grania skończyło się tym że nie chciało mi się wgłębiać w fabułę, za dużo tekstu : D

THE HIVE!: Jestem już gdzieś pod koniec, naprawdę dobra gra, z gigantycznie nieskończenie bosko dobrym klimatem! Powiem nawet że nie grałem już długo w tak dobrą platformówkę, może się bić miejscem z eversion.
I te mutanty które wyglądają jak płody w zielonych słoikach, no i ten grecki bóg < 3

Moldis (Wto., 19 Paź. 10, 00:10)
#4

ROAR, skończyłem Hive, zjebane niespójnie fabularne zakończenie, : O
Ale mogło być dobre nawet kox mocno bardzo, gdyby nie użyli kolesia którego zabiłem i który wybuchł w podziemiach laboratorium... : O Ale gra mocna.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Kowu, YoungKrystian, r..., Uzjel, lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, Jayu, LeD, Domeen0, Dyno, Deusald, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, lakas, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?