Linki do ciekawych stron

5th YoYoGames Competition

Piąty konkurs YoYoGames wystartował!

Tematem tegorocznej edycji jest gra na urządzenie przenośne.
Gra może być sterowana wyłącznie strzałkami, spacją oraz Escapem (dozwolone dodatkowo P jako pauza), a maksymalna rozdzielczość ekranu ma wynosić 480x272px.
Gry można zgłaszać do końca marca bieżącego roku.

Do wygrania tradycyjnie 1000 za pierwsze, 500 za drugie i 250 dolarów za trzecie miejsce.

Zasady konkursu:
1. Gra nie może przekraczać 10MB (nieskompresowana).
2. Przyjmowane są jedynie pliki wykonywalne gry (exe) - żadnych archiwów.
3. Maksymalny rozmiar ekranu to 480x272px.
4. Zakaz korzystania z dlli i rozszerzeń (extensionów)
5. Brak instalatora.
6. Gra nie może korzystać z rejestru (a więc korzystanie z wbudowanych highscore'ów odpada).
7. Gra ma być sterowana wyłącznie przez klawiszy strzałek i jednego innego przycisku (zalecana spacja), dodatkowo P jako pauzy i ESC do wyjścia z gry.
8. Gra musi być skompilowana przy użyciu Game Makera w wersji 7 lub 8.
9. Gra musi być oznaczona "Competition05" (tag).
10. Konkurs kończy się 30 Marca 2010.
11*. Nad grą może pracować więcej niż jedna osoba.

Sandy wspomniał też, iż udało im się uruchomić GMa (gry z niego) na owych urządzeniach przenośnych - a znaczy to tyle, iż możemy sie spodziewać GMowych gier na innych platformach niż PC :)

* - glog.yoyogames.com/?p=705#comment-8275

Komentarze (łącznie 35, wyświetlam 1 - 15):
Nirvana93 (Czw., 31 Gru. 09, 15:35)
#1

łehehehe, jakieś gówienko sie znowu zrobi na końcówce i będą znowu przedłużać

Roki (Czw., 31 Gru. 09, 15:45)
#2

xD
Fajnie będzie jak będą gry na kome, ale wolał bym na PSP, bo jest lepsze xD
Może i nie mam PSP ale będe miał :D

E
KubaGM (Czw., 31 Gru. 09, 15:49)
#3

To 480x272 czy 470x272?

Dawidds (Czw., 31 Gru. 09, 15:51)
#4

480.

Maximal (Czw., 31 Gru. 09, 16:26)
#5

Fragment jednego z komentarzy Sandy'iego:

"No promises, but I believe by the time this competition is over we 'll be able to show the winners RUNNING on a handheld device !"

= O

Jaklub (Czw., 31 Gru. 09, 16:38)
#6

ta, ciekawe na jakim urządzeniu przenośnym to odpalą. chyba na desktop-replacementach lol
Roki:
"ale wolał bym na PSP, bo jest lepsze xD"
nie zapominajmy o DSie

P
PsichiX (Czw., 31 Gru. 09, 16:42)
#7

jaklub, nie rozumiem co chcesz przez to powiedziec. sadzisz ze na innych urzadzeniach bedzie dzialac tak samo wolno albo jeszcze wolniej niz normalnie? oczywiscie miejmy na uwadze proporcjonalnosc ficzerow, bo wiadomo ze psp to nie pc. ja sadze i jestem pewien ze zachowujac proporcjonalnosc nie uczynia gier GMa na tych urzadzeniach wolniejszymi niz inne, chyba ze ida po lebkach byle by bylo, ale watpie aby chcieli spierniczyc kolejna rzecz i zniechecic kolejnych tworcow. wytlumacz

Roki (Czw., 31 Gru. 09, 16:48)
#8

Na DS'a jest już coś ;p
gamemakerblog.com/.../dsgamemaker-can-we-learn-anything-about-game-maker

Jaklub (Czw., 31 Gru. 09, 17:08)
#9

PsichiX: uważam, że będą musieli się mocno pofatygować, żeby to jakoś po ludzku działało. a że bez ograniczeń się nie obejdzie, wiem dobrze
Roki: o tym nie słyszałem

Thobby (Czw., 31 Gru. 09, 18:28)
#10

Ja myśle że odpalą to na Windows Mobile. Bo w końcu on odtwarza exe nie?

Jaklub (Czw., 31 Gru. 09, 18:35)
#11

Thobby: ale nie zwykłe exe dla windowsa

P
PsichiX (Czw., 31 Gru. 09, 18:36)
#12

ale ne mysl ze gry EXE z peceta wlaczysz na windows mobile - to zupelnie inny procesor, wiec i inne jego instrukcje

Thobby (Czw., 31 Gru. 09, 19:09)
#13

no tak ale na pewno instrukcje te są bardziej upodobnione do tych z którymi mamy do czynienia w PC, skoro obsługują system zrobiony na wzór normalnego windowsa.

P
PsichiX (Czw., 31 Gru. 09, 19:11)
#14

tak, ale wystarczy ze plik wykonywalny uzyje instrukcji ktorej nie obsluguje drugi procesor, badz uzna ja za ktoras ze swoich, to program Ci sie wykrzaczy, dla tego nie mozna liczyc na cuda

b
bluks (Pią., 01 Sty. 10, 15:19)
#15

Przecież na głównej jest pokazane że na PSP.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 43 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 182 dni temu
Beta
2024.400.0.532 • 2024.400.0.551
wydana 14 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
49 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, debil debilowski, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, RogerDodg3r, Dominator2v, GibkiKaktus, krzychu, Grela, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, Kalor, r..., antek, LadyLush, lethian, HappyOrange, Moldis, Pako, Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Korodzik, Miłosz, LeD, Ulti, 🧁Cupcake🧁, bagno, Mtax, g..., l..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?