Linki do ciekawych stron

Przykład zapiywania postępu w grze.

Dzisiaj na stronie wylądował przykład zapisywania gry w pliku bez używania wbudowanych w GM opcji, co pozwala lepiej zarządzać wczytywaniem danych z pliku. Dodatkowo przykład pokazuje jak stworzyć grę w której etap kończy się po zebraniu wszystkich kryształków.

Link

Komentarze (łącznie 7):
Shocker51374 (Pon., 04 Maj. 09, 14:47)
#1

W pliku tekstowym jest:
"3. Otwórz scZapsiz:

Zastąp:

file_text_write_string( _file, string( score ^ global.kluczXOR ) );
file_text_writeln( _file );
file_text_write_string( _file, string( global.plansza ^ global.kluczXOR ) );

Na:

file_text_write_string( _file, string( score ^ global.kluczXOR ) );
file_text_writeln( _file );
file_text_write_string( _file, string( global.plansza ^ global.kluczXOR ) );"

Toż to to samo.

Dawidds (Pon., 04 Maj. 09, 15:03)
#2

Przykład słaby, a pomysł z zabezpieczeniem już całkiem idiotyczny.

Lepiej przeczytać helpa, toż to kilka funkcji jest... ;/

P
PsichiX (Pon., 04 Maj. 09, 15:12)
#3

Gnysku, nie kultywuj tak prostego szyfrowania XORem, rozbuduj to, chcesz to dam tu kod na szyfrowanie stringiem, choc dawalem w jakims temacie Michasia.

Dawidds (Pon., 04 Maj. 09, 15:56)
#4

Stringiem XORem, czy stringiem własnym, algorytmem :P ?

Jak strigiem-XORem to to to samo :P

Ale prawda, tutek gnyska wprowadził modę na XORa :3

P
PsichiX (Pon., 04 Maj. 09, 16:00)
#5

dawidds, a podsunales mi dobry pomysl, zabieram sie za ukonczenie mojego szyfru z kompresja (co prawda tez korzsta z XORa ale w koncu to podstawa, aby nie skupiac sie na jednym sposobie, a i xor tez jest jednym z najleprzych metod jesli nie idzie w pojednyke) :D

gnysek (Pon., 04 Maj. 09, 16:43)
#6

ahhhh, pomyliłem sie w tym readme :P zaraz poprawie :)

E
Egzekutor (Wto., 05 Maj. 09, 15:18)
#7

Fajny przykład przyda się :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 47 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 186 dni temu
Beta
2024.400.0.543 • 2024.400.0.562
wydana  3 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?