Linki do ciekawych stron

Game Maker 8 latem!

W końcu coś ruszyło. Dzisiaj na blogu YYG pojawiła się dość ważna informacja - poszukiwani są graficy którzy stworzyli by domyślne zestawy grafik do Game Makera 8, w formacie PNG z kanałami alpha. Zamówienie opiewa na 500 do 1000 grafik!
Wiemy też, że zmianie ulegnie edytor grafiki czy plansz, oraz dojdą w nich nowe opcje związane właśnie ze wsparciem dla PNG.
Informacji nadal mało, ale zawsze to coś. Mark Overmars zaznaczył też, że premiera GM 8 planowana jest na lato (nie będzie zatem 7.1).

Komentarze (łącznie 54, wyświetlam 16 - 30):
Damian21 (Czw., 26 Mar. 09, 18:44)
#16

Dobra Anaconda ;] przyznam Ci rację ;P nie ma co sie kłócić ;> Ale i tak poczekamy z 2 lata na nową wersję gm no chyba że wyjdzie tak jak mówią w lato kopia gm 7.0 z troche innym interfaces'em.

P
PsichiX (Czw., 26 Mar. 09, 19:13)
#17

Je, coś się zaczyna dziać. A nowy GM wyjdzie najwcześniej jesienią :D

Damian21 (Czw., 26 Mar. 09, 19:42)
#18

Jeśli w ogóle wyjdzie ;]

Dawidds (Czw., 26 Mar. 09, 20:35)
#19

Przyznam się szczerze, że przez chwilę uwierzyłem, że GM zacznie się rozwijać.

Ale po chwili się opamiętałem... :D

Borek (Czw., 26 Mar. 09, 22:45)
#20

Dla mnie to może wyjść nawet GM 15, najważniejsze to jakie zmiany wprowadzą, bo na razie z tym cisza... :(

Uzjel (Pią., 27 Mar. 09, 11:18)
#21

500-1000 grafik ?! Waaaat ?!

Jeżeli to prawda to wyobraźcie sobie ile prawie identycznych gier zobaczymy :|
Dokładnie tyle co na RPG Makera xDDD

D
~Dagger (Pią., 27 Mar. 09, 12:59)
#22

Super! :D dla mnie lepiej, bo ciągle korzystam z GM6.1

TeeGee (Pią., 27 Mar. 09, 13:06)
#23

Lepsze wsparcie dla PNG brzmi fajnie, choć nie wiem w sumie co jest złego w obecnym. Gotowe zestawy grafik mam kompletnie gdzieś - z mojej perspektywy jedynie zawalają miejsce i zwiększają ilość identycznych crapiastych gier.

Fajne by było wsparcie dla Vistowych ikonek, lepsze zachowanie zeskalowanego ekranu i ładniejsza interpolacja pixeli. To w sumie jedyne co mnie obecnie w GM irytuje (nie licząc braku wersji na Maca).

gnysek (Pią., 27 Mar. 09, 14:09)
#24

Gdyby wersja MAC była w stanie obsługiwać DLLe z Windowsa, to muszę już zaciągać kredyt na Maca ...

P
PsichiX (Pią., 27 Mar. 09, 14:16)
#25

ta, jasne. dlle tez trzeba by bylo przekompilowac na maca :/

TeeGee (Pią., 27 Mar. 09, 14:32)
#26

Ale na to już nic nie poradzisz :(.

K
Kofel (Pią., 27 Mar. 09, 20:08)
#27

gnysek, ? Jak zrobią obsługe dynamicznych bibliotek na Macu to fajnie będzie, gcc w ruch. .dylib :D

K
Kofel (Pią., 27 Mar. 09, 20:09)
#28

Aha no i gnysek zainteresuj się osx86 :D

gnysek (Pią., 27 Mar. 09, 21:17)
#29

Taaa, ale nie mam procesora Intel :)

4
47xxxxxxxx (Pią., 27 Mar. 09, 23:10)
#30

windows proffesional x86 jest po angielsku ,ale jest szybszy mam normalny i x86:D i intel core 2 quad

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 38 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 367 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 15 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?