Linki do ciekawych stron

I po konkursie ...

Zakończył się właśnie 3 konkurs YoYoGames, o czym poinformował Mark Overmars na oficjalnym blogu. Zgłoszono 285 gier! Jury czeka zatem duuuużo grania i podjęcie ciężkiej decyzji, kto ma zdobyć główną nagrodę.

Warto też zaznaczyć, że od kilku dni twórca Game Makera współdzieli swoje wpisy z ekipą YYG na jednym i tym samym blogu dodając je z dość dużą regularnością. Dowiedzieliśmy się np. że na stronie YYG ruszyło nowe Wiki, oraz jak dodać do GM obsługę obcojęzycznych czcionek, używając spritów.

Informacje z oficjalnego wspólnego bloga (gloga) YYG i Marka Overmarsa znajdziecie tutaj.

Komentarze (łącznie 10):
TakeThis2 (Wto., 26 Sie. 08, 12:41)
#1

łojej! łojej! To kraM sramrevO ma swojego bloga? Oo

H
Harv (Wto., 26 Sie. 08, 12:45)
#2

holy crap! zapomniałem dac mojego catch the marka ;<

l
lenin (Wto., 26 Sie. 08, 19:05)
#3

A ktoś z Polski wysłał im swoją gierkę na konkurs?

E
KubaGM (śro., 27 Sie. 08, 00:18)
#4

285 gier?... heh, zapewne większość to gówno.

David Dark (śro., 27 Sie. 08, 01:30)
#5

hmm no i nie dalem rady :) za duzo roboty przy miniRPG :)

gnysek (śro., 27 Sie. 08, 11:09)
#6

tak, a 90% nie dotyczy kooperacji :)

HuderLord (śro., 27 Sie. 08, 12:03)
#7

Gówno łatwo się ocenia, zobaczą na grafe menu (o ile jest) potem na grafe gry jak kiepsko wygląda to założę się że nawet nie testują gameplaya i odrazu wywalają to. Tak pewnie pozbywają się 75% nadesłanych gier.

Damian21 (śro., 27 Sie. 08, 13:29)
#8

a te najlepsze pakują na płyte i sprzedają gdzieś w internecie lub osobiscie :PP Z paru państw przysyłają gry i komu chciałoby się je sprawdzać? mi napewno nie.... :PPP

gnysek (śro., 27 Sie. 08, 16:10)
#9

Zakładamy, że Jury składa się z 20 osób, no to kazdy ma 15 gier do sprawdzenia. Wybiera najlepszą i zostaje 20. W te grają wszyscy i wybierają 3. Łącznie kazdy musi zagrać w 35 gier. Proste ? :D Jako, że jest to ich praca, robią to w jednym dniu roboczym - na każdą grę mają 20 minut.

David Dark (śro., 27 Sie. 08, 16:11)
#10

poprostu wiekszosc sie wlacza... patrzy... i wylacza z miejsca, szybki przesiew, a potem mozna te lepsze gry sprawdzic dokladniej.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 Adriann, p pk100
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?