Linki do ciekawych stron

"Gm Squall" to bardzo ciekawe rozszerzenie dla GM7. Pozwala na odczyt plików dźwiękowych takich jak WAV, MP3, OGG, te ostatnie jest najciekawsze, bo jak wiadomo ciężko o darmową w pełni bibliotekę do odczytu tego formatu. Co więcej rozszerzenie wzbogacone jest o odczyt plików z dysku oraz szyfrowanie ich. Autor również stworzył bibliotekę do obsługi plików graficznych. Po więcej w języku angielskim zapraszam tutaj

Komentarze (łącznie 2):
Ranmus (Czw., 14 Lut. 08, 12:13)
#1

A jak z użytkowaniem tego do odtwarzania wielu tych samych dźwięków w 3D? Wiesz o jaki problem mi chodzi.

Borek (Czw., 14 Lut. 08, 12:32)
#2

I went on in the sound system and I like it...
I also heard a double sound at one point. Just the sound playing twice. I have seen allot of topics and they think its imposable to play 2 sounds at once (2 of the same type)
i think I might use this

Czyli można kilka dźwięków na raz.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?