Linki do ciekawych stron

Mały dodatek na forum - na nowy rok :P

Na naszym forum zaszła mała zmiana - od teraz dostępny jest tag [gml] który działa na tej samej zasadzie co [code], ale koloruje składnię GML. Do tego jest jeszcze tag [gmlbox], który działa na tej samej zasadzie, ale okienko z kodem posiada pasek przewijania gdy jest za długie. Myślę, że dawane przez was fragmenty kodu staną się dzięki temu dużo bardziej czytelne - zachęcam więc was do jego używania.
Oczywiście za całość kolejny już raz dziękujemy naszemu wspaniałemu i niezastąpionemu Tymonowi, którego notabene kilka osób parę dni temu uśmierciło... co za pewne nie było zbyt miłe, zwłaszcza za to co Tymuś dla nas robi... ale mam nadzieje, że wam to wybaczy...
A przy okazji chciałbym was pochwalić, że wzięliście sobie do serca Borkową akcję "Porządek na GMC", ale niestety nie mogę. Ale mam nadzieję, że od wtorku sie poprawicie!

Komentarze (łącznie 23, wyświetlam 1 - 15):
ToMoEXP (Nie., 30 Gru. 07, 21:23)
#1

już wcześniej zauważyłem ten tag (ktoś go użył na forum) i wygląda Fajowsko :D
ja tam się poprawie do nowego roku :P

Cruel_boy (Nie., 30 Gru. 07, 21:28)
#2

@up: nawet Tymon robil temat :P Ale fajnie ze news zrobiony i dziala bardzo fajnie :P

Tymon (Nie., 30 Gru. 07, 22:28)
#3

Trzeba jeszcze pod portal podpiąć.

propaganja (Nie., 30 Gru. 07, 22:43)
#4

Rzetelnie.

Marmot (Nie., 30 Gru. 07, 23:46)
#5

A [gmlbox] to co :( ?

Jaklub (Pon., 31 Gru. 07, 09:11)
#6

Właśnie. [gmlbox] to pies? ;p

gnysek (Pon., 31 Gru. 07, 11:26)
#7

Lepiej ?

David Dark (Pon., 31 Gru. 07, 12:37)
#8

nowe tagi sa swietne :)

Tymon (Pon., 31 Gru. 07, 13:17)
#9

A to wszystko gnyska pomysł, włącznie z pomysłem na przyspieszenie parsera! =D

gnysek (Pon., 31 Gru. 07, 13:41)
#10

Ta, pomysł mój, ale czyje wykonanie? To nie jest firma developerska, gdzie pomysłodawca zbiera największą kasę, a na jego zyski zapieprza stado programistów - tutaj oklaski należą się temu kto się za to zabrał i wykonał jakąkolwiek robotę, a nie temu kto przez chwilę w życiu pomyślał.

Tymon (Pon., 31 Gru. 07, 14:13)
#11

Kurde, ale marudzisz. Na GMC to się raczej liczy ogólny wysiłek. =)

gnysek (Pon., 31 Gru. 07, 14:48)
#12

No dobra, wszystko co dobre na GMC to moja zasługa :D A to co złe to wina reszty :P

P
Pieter (Pon., 31 Gru. 07, 15:20)
#13

czyli tymona włącznie :D i moich warnów też :F

dziadekkleofas (Pon., 31 Gru. 07, 20:55)
#14

Gnysek, gdyby nikt nie myślał to by bydło robiło po swojemu - i nic by nie zdziałało. No chyba że założą mniejsze studia a nie całe hodowle typu EA. ;)

Matthew (Pon., 31 Gru. 07, 21:53)
#15

Jak Tymonowi będzie się chciało, to doda coś jeszcze... ;]

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?