Linki do ciekawych stron

Już jest GM 7.0 Beta!

Po niespełna dwóch latach czekania, wreszcie wyszła nowa wersja programu Game Maker, tym razem oznaczona numerkiem 7. Co prawda jest to beta i nie zaleca się jej do normalnego tworzenia gier, ale można już zacząć powoli zaznajamiać się z nowościami, które Mark Overmars nam zaserwował. A co nowego? Głównie w oczy rzuca się nowy system rozszerzeń / dodatków, które możemy tworzy przy pomocy Lib Builder'a, DLL oraz GML. Z innych ciekawszych zmian warto także napisać, że wreszcie można poprawnie odczytywać rysunki formatu PNG z kanałem alfa. Poza tym jakichś rewolucyjnych zmian nie dostrzegłem. I pamiętajcie, nowe rozszerzenie to teraz nie .gm6 a .gmk. :)

Zapraszam do zapoznania się z ową betą, którą możecie pobrać stąd:
gamemaker.nl/beta.html

Komentarze (łącznie 115, wyświetlam 1 - 15):
Ranmus (Nie., 10 Gru. 06, 20:10)
#1

Pierwszy!!!11jeden

Niestety Mark Overmars dalej kontynuuje swoją kampanię wprowadzania ułatwień kosztem dodawania bardziej zaawansowanych funkcji dla "starych wyjadaczy". Szkoda. :(

M
Markos (Nie., 10 Gru. 06, 20:14)
#2

22222 drugi xd
No no no cieszy 7 to bardzo ladna cyferka

Dark Maximal (Nie., 10 Gru. 06, 20:39)
#3

33333333 trzeci :]
Zasysam jedynie w celu oględzin, i tak długo jeszcze zostanę przy 6.1 :)

HuderLord (Nie., 10 Gru. 06, 20:45)
#4

A mi nie chce go odpalić bo nie mam rzekomo zarejestrowanej szustki.
!A PRZECIEŻ MAM!

Dark Maximal (Nie., 10 Gru. 06, 20:49)
#5

Ha, mi też nie wykrywa ^^ Trudno, jak mówiłem, i tak zostaje przy starej, dobrej 6 :)

K
Kamilek (Nie., 10 Gru. 06, 20:52)
#6

hehe mi tez nie xD
czyli wychodzi ze bardzo dobry produkt xD
ale ja tez jak nasz maxi zostaje przy 6.1 :)

Dawidsu (Nie., 10 Gru. 06, 21:10)
#7

@HuderLord: może zamiast "szustki" masz "tszustki" i dlatego nie gra. :]

Cekol (Nie., 10 Gru. 06, 22:18)
#8

łe niewykrywa mi zajerestrowanej wersji 6.1

Marmot (Nie., 10 Gru. 06, 22:19)
#9

No bo MO nie jest głupi i tworzy bazę pirackich kluczy które chodzą po necie, żeby GM mógł je blokować :] .

Cekol (Nie., 10 Gru. 06, 22:24)
#10

taaa tylko ja mam zarejestrowany pod "oskar kolosowski" a nie jakieś coś z neta :]

Marmot (Pon., 11 Gru. 06, 06:51)
#11

Może też być baza w drugą stronę, ale wątpię w to :) .

Marmot (Pon., 11 Gru. 06, 07:09)
#12

Dobra, sprawdziłem. Na legalnym GM u mnie działa. Na dodatek na Linux, czyli na platformie, która nie jest wspierana przez Game Maker. Poprostu, macie pecha piraci :P . Na dowód daję screena:
eimg.org/viewer.php?id=78206zrzutekranu79.png

M
Markos (Pon., 11 Gru. 06, 09:03)
#13

to jest beta wiec moze u jednych dziala a uinnych nie ;P taki pierwszy bug :D

bot (Pon., 11 Gru. 06, 09:06)
#14

głupek wymaga chyba zarejestrowanej wersji 6.0

Ranmus (Pon., 11 Gru. 06, 10:26)
#15

No u mnie też działa. Oj teraz już wiemy kto ma nielegale. Z GM6 było dokładnie tak samo. :]

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, DungeonFairy🧚, MKP, Carl-bot, p..., wojzx, Tival, YoungKrystian, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, HappyOrange, LeD, Dyno, Deusald, bagno, Tidżi, l..., Draczeq
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?