YYG poinformowało, że w związku z opóźnieniami, nie będzie wydania 2024.10, ale za to 2024.11 które miało zawierać jedynie poprawki do wyłapanych przez następne 2-3 tygodnie błędów. Jego funkcję przejmie nieplanowane wcześniej wydanie 2025.1.
Jeśli ktoś czekał na poprawki które nie załapały się do 2024.8 niestety będzie musiał przeczekać na ich wydanie "miesięczne" dodatkowe 4-5 tygodni dłużej, do bety zawitają jednak bez opóźnień.
Dobra wiadomość jest jednak taka, że wg. poprzednich założeń nowe funkcjonalności które nie zostałyby dodane do bety przed końcem września (miesiąc przed wydaniem jest bowiem "zamrożenie" dla nowości), trafiłyby dopiero do wersji 2025.2 (a więc do bety w grudniu lub styczniu). Do tego wszystkie błędy, które do połowy października nie zostałyby naprawione (tu też jest zamrożenie dla nowych zgłoszeń), czekałyby i tak do wydania listopadowego.
Po zmianach, nowe funkcjonalności i bugi mają dodatkowy miesiąc czasu w którym można je dodawać do bety - może to oznaczać, że np. Pluginy czy UI Layery mimo opóźnienia wydania o miesiąc - trafią do nas w wersji beta aż 3 miesiące szybciej (październik, zamiast styczeń/luty). To, czy trafią szybciej do wersji miesięcznej zależeć będzie jednak od liczby błędów które zgłosimy.
Zmiany te mają też pozytywny wpływ na następną wersję LTS - ta z 2025 roku ma wyrównywać wszystko, co zostało dodane od czasu wydania wersji 2022, a zatem funkcjonalności z 2023 i 2024 roku (oraz poprawki z wersji 2025.1).
Oczywiście, jeśli ktoś czuje taką potrzebę, wkrótce wydana zostanie też wersja 2022.0.3 LTS (2022r3), która będzie obsługiwać nowsze SDK, oraz poprawki bugów które nie dotyczą zmian z ostatnich dwóch lat.
Nowa roadmapa: roadmap.gamemaker.io
Lista wydań: releases.gamemaker.io
Obecny milestone: github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/13
YYG łączy wydania 2024.10 i 2024.11 w jedno
Czwartek, 19 Września 2024, 12:46