Z lekkim poślizgiem (potrzebnym na poprawki ostatnich bugów) zajechała pierwsza tegoroczna wersja GameMakera - 2024.2.
Lista nowości tym razem nie jest imponująca - dlatego, że skupiono się na poprawkach bugów, oraz przygotowaniach pod nowy runtime i pakiety, więc kolejne lepiej widoczne zmiany pojawią się dopiero w marcowych betach. Czasem jednak odrobina stabilności też jest potrzebna
- Nowe funkcje: is_mouse_over_debug_overlay()
, is_keyboard_used_debug_overlay()
, vertex_submit_ext()
, handle_parse()
(zamiana stringa w referencję na asset), window_enable_borderless_fullscreen()
(fullscreen dla gier bez obramowania), GM_is_sandboxed
- Zmiany w działaniu funkcji dbg_text_input()
, json_parse()/json_stringify()
(lepsze wsparcie dla undefined, możliwość własnego filtrowania i wyłączenia konwersji z/na referencje GMowe)
- Sekwencje mają od teraz możliwość ustawienia efektów (FX) dla dźwięków
- Narzędzie do konwersji projektów z wersji 2.x, 2022.x i 2023.x do najnowszej wersji, wspierającej pakiety zasobów
- Debug overlay zyskał wyświetlanie tekstur, surface i zużycia pamięci
- kompresja tilesetów, dzięki czemu roomy z dużą ich ilością zajmują mniej miejsca na dysku
- HTML5 otrzymał nowe argumenty dla gml_pragma
które pozwalają zoptymalizować gry tak, aby korzystały z natywnych funkcji JS zamiast własnych YYG np. dla operacji matematycznych. Ustawienie jest opcjonalne, w razie, gdyby jakiś specyficzny fragment kodu jednak psuł nasz eksport
Pełna lista zmian: github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/7
W marcu są duże szanse, aby ruszyła otwarta beta nowego runtime, oraz otwarta beta nowego edytora kodu. Warto zaznaczyć, że to nie oznacza ich dostępności w wersji 2024.4 - zostaną w becie nieco dłużej, ale to nie jedyne nowości jakie nas czekają. O ich szczegółach dowiemy się w ciągu najbliższych dni, wraz z pierwszą wersją beta 2024.4.
GameMaker 2024.2 wydany!
Poniedziałek, 04 Marca 2024, 17:35