Trzecie miesięczne wydanie GameMakera w tym roku jest już dostępne.
Co nowego?
- funkcje pozwalające generować hashe zmiennych w strukturach, aby przyspieszyć dostęp do nich
- nowa funkcja dla struktur - struct_foreach
. Dodatkwo, wszystkie funkcje variable_struct_xxx dostały nowe aliasy struct_xxx.
- funkcja particle_get_info
pozwalająca używać info o particlach stworzonych w edytorze i edytować właściwości w trakcie gry
- funkcja sprite_add_ext
pozwalająca dodawać sprite'y asynchronicznie, oraz dodawać stripy jako jedną teksturę (a nie X osobnych)
- event Audio Playback Ended
- wsparcie dla template stringów - wystarczy podać nazwę zmiennej w nawiasach klamrowych, aby była ona podstawiona w tekście: kodvar name = "GMCLAN";
var age = 20;
draw_text(0,0, $"{name} ma już {age} lat");- array_copy()/_delete()/_insert()
przymuje negatywne wartości, aby wykonać działania względem końca tablicy; dodano funkcję array_shift()
- nowe filtry dla layerów: Blend, Glow, Recursive Blur, Clouds, Mask
- nowe opcje czyszczenia cache projektów (np. tylko kod, grafikę lub audio)
- opcja wybrania domyślnego targetu eksportu dla osób z subskrypcją
- ponad 120 bugfixów
Pełne informacje o wydaniu jak zawsze na stronach yoyogames:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html - IDE
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html - Runtime
GM 2023.4 wydany
Czwartek, 04 Maja 2023, 13:28