Nasze strony: gmclan.org gameonly.pl ps-plus.pl gameswithgold.pl n-switch.pl hmt.pl
Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Wiadomości
Kategoria: wszystkie :: game maker :: kącik programowania :: inne

GameMaker 2022.8 wydany, LTS w tym miesiącu

Z tygodniowym opóźnieniem YoYoGames wydało po wakacyjnej przerwie nową wersję GameMakera. Wydanie zostało opóźnione przez błędy znalezione w becie, więc w tym miesiącu nie było parcia na pierwszy możliwy termin i miejmy nadzieję, oznacza to większą stabilność.

Co nowego w tej wersji?
- dodatkowe opcjonalne parametry w istniejących funkcjach audio, dzięki czemu można wiele rzeczy zrobić jedną funkcją, zamiast 3-4
- usunięcie platform które nie są już wspierane przez producentów OSów: 32bity dla Windowsa i Androida (z wyjątkiem wersji x86_64), UWP, XDK
- zmiana sposobu zarządzania assetami w programie (osoby wątek, aby przyspieszyć ładowanie projektów)
- nowy format dla tilesetów, dzięki czemu pliki roomów zajmą znacznie mniej miejsca
- nowe efekty dla layerów: Contrast, Fractal Noise, Gradient, Colour LUT oraz Twist Blur
- poprawki dla Feathera
- dodanie opcji stworzenia ustawień dla rozszerzeń w zabezpieczonych paczkach (z marketplace), które po zaimportowaniu można edytować i odczytać
- wsparcie dla Androidowego ProGuard, oraz usunięcie kodu który mógł powodować zgłaszanie zwiech aplikacji (ANR) w Google Play
- poprawki 162 zgłoszonych bugów (poza tymi naprawionymi w ramach pozostałych zmian)

YYG zaktualizowało też roadmapę ( gamemaker.io/en/roadmap ) na której zmieniła się kolejność dodania niektórych funkcji, a przy filtrach dostaliśmy listę tych które dostaniemy w wydaniach na koniec września, października i listopada.

Wiemy już też, że wydanie Long Term Support, który podobno ma dostać numer 2022.0, ma być wydany na koniec września. Przypomnę, że ta wersja nie będzie dostawać żadnych nowych ficzerów, a jedynie poprawki błędów, oraz aktualizacje wymagane przez poszczególne platformy docelowe (nowe SDK, nowe API, nowa wersja OS).

Ponadto, w październiku dostaniemy opcję wczytywania/usuwanie atlasów tekstur z pamięci (nieużywane tekstury nie są trzymane w GPU, ale są trzymane w RAM), oraz nowy, alternatywny interfejs (opcjonalnie - obecny nie zniknie). W końcu będzie więc można edytować obiekty z kodem na pełnym ekranie i bez łańcuszków pomiędzy oknami. Nowy wygląd zapewne poznamy przy okazji najbliższej bety.

2

 

autor: gnysek | data dodania: 13:42, 8.09.2022 | odsłon: 79
Komentarze
stron: 1

1


av

Adriann (16:29, 8.09.2022)

Super nowa aktualizacja, roomy znowu się nie restartują za każdym razem :d

av

Adriann (19:16, 8.09.2022)

A...dobra, już nie ważne :|

av

SimianVirus7 (7:59, 9.09.2022)

Avast nie akceptuje tej aktualizacji
gmclan.org/.../Zrzut_ekranu_2022_09_09_075755.png

av

gnysek (11:30, 9.09.2022)

Tak, na forum YYG też zgłaszano problemy z avastem. To przez to, że .NET6 dodaje milion dllek

av

gnysek (10:39, 12.09.2022)

Jakiś hotfix idzie, bo... nie zmergowali trzech rzeczy, które w becie były xD

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
4 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 4, userów: 0, ukrytych: 0
Użytkownicy na czacie discord
Shoutbox
gnysekgnysek (22:43, 29.09.22):
Natywne mysqli (jedna z rzeczy które przerabiałem niedawno).
SutikkuSutikku (23:04, 26.09.22):
a tak z ciekawości, połączenie z bazą to natywne funkcje php, czy PearDB?
gnysekgnysek (22:52, 26.09.22):
To było 14 lat później xD
SutikkuSutikku (17:13, 26.09.22):
composer update XD
gnysekgnysek (10:20, 26.09.22):
Aktualizacja forum na październik wymaga PHP8, muszę sprawdzić kompatybilność strony (powstała na PHP 4.x-5.0 xD)
gnysekgnysek (10:18, 26.09.22):
To muszą być ręczne rejestracje (ale spamerskie), bowiem mamy zabezpieczenie captchą + pytaniem jak miał na imię Mark Overmars, więc ktoś to tłumaczy w translatorze
AdriannAdriann (21:44, 25.09.22):
Coś nam się znowu boty rozszalały :|
SutikkuSutikku (0:12, 22.09.22):
powiem szczerze, game maker na zawsze w moim sercu, ale godot rozwalił mi głowę, polecam
SimianVirus7SimianVirus7 (16:33, 15.09.22):
Ja tak samo do Unity nie mogę się przemóc a ilość razy jaką go instalowałem i usuwałem to nie zliczę. Ja myślałem o godocie ze względu na to, że gry kompilowane przez gm:s mają false-positive warning. Yoyo tyle napisało, że to nie przez nich i rozwiązaniem jest wykupienie certyfikatu za 2k rocznie, ale jakoś Unity tego nie ma. Niby kompilowanie do instalek rozwiązuje problem, ale wtedy wyświetla mi się smart screen z windowsa jak odpalam tą właśnie instalkę.
SutikkuSutikku (11:53, 15.09.22):
z tego co kojarzę było chyba utworzone tu miejsce na pytania o Godot, ale korzysta ktoś w ogóle z niego? Z powodu słabego performance gms na linuxie obczajam sobie godot i wydaje się naprawdę fajny, a do unity nigdy nie mogłem się przemóc
gnysekgnysek (9:11, 14.09.22):
Zgłaszaj, zgłaszaj - ja mam obecnie jeden taki "dziwny" błąd na czerwono, gdy robię min/max/clamp na globalnych (czyli dwra razy w jednej linijce jest ta sama nazwa zmiennej) - i z errorów to wszystko.
SimianVirus7SimianVirus7 (16:21, 13.09.22):
mi po ostatniej aktualizacji "poprawki dla Feathera" zepsuło Feathera. Teraz nie podpowiada nowych zmiennych i często wskazuje, że w kodzie jest błąd ale kompiluje normalnie
gnysekgnysek (14:32, 13.09.22):
mam nadzieję, że "nowy runtime" to wprowadzi, w GM typecasting nie istnieje, tylko tak się zdaje (bo true/false to tak naparwdę real)
AlaAla (11:59, 13.09.22):
Jakby jeszcze dało się jawnie podawać typy zmiennych obiektu/structa, a nie tylko parametrów i zwrotek funkcji... u_u
gnysekgnysek (23:24, 12.09.22):
Generalnie jak zmieniasz typy albo nadajesz różne (np. raz 1 a raz true) to Feather mocno krzyczy. Ale to może zwiastować zmiany w "nowym runtime", gdzie będzie więcej typów zmiennych niż teraz.
gnysekgnysek (23:01, 12.09.22):
To tylko sugestia, przecież komentarze czy rzutowanie są jak nabardziej możliwe.
SutikkuSutikku (18:09, 12.09.22):
chodzi mi o podpowiedzi typów w funkcjach. GM podpowiadał, że podaje zły typ, a funkcja działała. Już nie pamiętam dokładnie, ale to było coś, gdzie podawałem id instancji
gnysekgnysek (17:35, 12.09.22):
może masz tak zły kod, ja miałem na początku z 1500 errorów i zjechałem do 3 które są bugiem
SutikkuSutikku (17:28, 12.09.22):
zrobiłem sobie update gms, defaultowo włączył mi się ten eee, feather? I wszystko na czerwono coś mi się nie podobają te adnotacje typów, skoro wprowadzają w błąd
AdriannAdriann (12:46, 12.09.22):
Nie te święta, raczej myślę o pogodzeniu tego terminu z wyjazdem na wszystkich świętych
gnysekgnysek (12:01, 12.09.22):
I co, prezenty mają być ?
AdriannAdriann (11:46, 12.09.22):
Zaraz zaraz, tylko to już praktycznie święta
gnysekgnysek (11:36, 12.09.22):
Robimy spotkanie 29 października, będzie 2 dni przed 20-leciem strony
ThreefThreef (13:01, 11.09.22):
Tak, w create to tylko generujesz siatkę i zakazane pola w niej. Potem sobie generujesz ścieżkę co jest najcięższe i to zwraca ci path do poruszania
AdriannAdriann (14:16, 9.09.22):
hmm..duża siatka do pathfindingu może spowalniać grę? Jest określana tylko w create a później obiekty z tego korzystają
gnysekgnysek (19:05, 7.09.22):
bo C#
SutikkuSutikku (17:37, 7.09.22):
tylko niech ktoś mi wytłumaczy, czemu na linuxie jest CPU usage jakiś kosmiczny
SutikkuSutikku (17:34, 7.09.22):
kodze sobie coś w gms po raz pierwszy od bardzo dawna i w sumie fajnie to idzie z tymi strukturami, enumami
gnysekgnysek (10:41, 29.08.22):
coś tam będzie, po to zatrudnili tego kolesia od 3D, ale myślę, że to raczej jakieś wsparcie dla lepszej obsługi więcej niż 2-polygonowych rzeczy, niż faktyczne 3D jak w Godocie
AdriannAdriann (10:34, 29.08.22):
nie musi być mocne ale..jakiekolwiek
gnysekgnysek (10:22, 29.08.22):
Raczej nie będzie mocnego wsparcia 3D, YYG samo mówi, że od tego jest Unity i Unreal
AdriannAdriann (12:37, 28.08.22):
oj ja to bym bardzo chciał, myślę o przejściu na unity przez to że praktycznie nic się nie da zrobić w 3d
I am LordI am Lord (10:15, 28.08.22):
wen 3D
gnysekgnysek (13:54, 25.08.22):
Dziś ma być prezentacja YYG na Gamescomie, może tam oficjalnie ogłoszą parę rzeczy które nas czekają.
gnysekgnysek (13:54, 25.08.22):
W sumie teraz już wiemy, że takiej nazwy mieć nie będzie, bo Opera poszła w używanie roku - ale potocznie na forum YYG nowy runner jest nazywany "new runtime" lub "runtime 3.0".
I am LordI am Lord (15:32, 24.08.22):
GameMaker != Game Maker
WojoWojo (22:04, 23.08.22):
Ma wyjść Game Maker 3.0? Pamiętam że kiedyś używałem Game Makera 5.0
gnysekgnysek (19:27, 19.08.22):
Nie, o dysku mówiłem. Aczkolwiek debugger potrafi wpadać w jakies pętlę z memory leakiem i tego na razie nie poprawilli, a jest coraz gorzej.
AdriannAdriann (19:14, 18.08.22):
To dlatego after effects mi się tnie jak mam gma w tle
gnysekgnysek (13:08, 18.08.22):
Panie, GM teraz zjada 3GB, nie ma tak, że na mini.
I am LordI am Lord (10:09, 17.08.22):
gms mi się nie chce zainstalować na moim odchudzonym windowsie. Szkoda bo chciałem zrobić jakąś giereczke mini?
AnacondaAnaconda (17:02, 21.07.22):
Działa, działa. Aż mi się młodość przypomniała. Kiedyś to były czasy, teraz to nie ma czasów
gnysekgnysek (17:45, 20.07.22):
Czyli wysyłka mejli działa
PieterPieter (14:28, 20.07.22):
cześć tylko sprawdzam, czy nadal konto mi działa po tylu latach
gnysekgnysek (13:45, 20.07.22):
Kto może, niech dołącza - meetup.com/gamemaker-polska
gnysekgnysek (15:09, 18.07.22):
Enigma to jest port GM8 w open source i jak widać niezbyt się rozwija
BorekBorek (8:18, 15.07.22):
Wtyczki Open Source to chyba najlepsze rozwiązanie w takiej sytuacji. Ciekaw jestem co by się stało z GMS jakby był w całości Open Source
gnysekgnysek (13:02, 14.07.22):
Ale! Te wtyczki do reklam mają być open source, to na pewno community je naprawi, jest nadzieja!
gnysekgnysek (10:08, 14.07.22):
Opera ich ciśnie, to robią
BorekBorek (13:58, 13.07.22):
I nie czepiałbym się, gdyby rzeczywiście wszystko w GM było przynajmniej up-to-date, a nie jest... niestety. To nie czas na zajmowanie się takimi pierdołami, gdy ludzie do nich piszą, że ich gry są blokowane z powodu starych funkcji, albo ferelnej wersji stable programu, która rozpieprza cały projekt....
Ankieta
» Kiedy wyjdzie GameMaker (Studio) 3.0?
Q1 2022
Q2 2022
Q3 2022
Q4 2022
2023 albo i później

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
[ Polityka prywatności ]
Copyright © 2002-2022. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus, © 2017-2022 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.2794 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 8 ]